Před časem se objevila zpráva, že Mazda chystá posílení svého vrcholného motoru 2.0 Skyactiv-G v modelu MX-5. A skutečně, nyní se modernizovaná MX-5 dostala ven. V rámci představení předsériového prototypu se s ní mohli svézt vybraní novináři, mezi nimi třeba japonský magazín Car Watch. Ten překvapivě obsáhle popsal změny na populárním roadsteru, aniž by byl vůbec oficiálně potvrzen automobilkou.
Dvoulitrový čtyřválec dostal upravené sání s cílem dostat do motoru více vzduchu, nové výfukové ventily a odlehčené písty i ojnice. Každý píst je o 27 gramů lehčí, ojnice „zhubly“ každá o 41 gramů. Úplně nové jsou svody a výfuk. Motor také dostal nový setrvačník. Díky těmto změnám bylo možné posunout nejvyšší otáčky. Výkon motoru narostl ze současných 118 kW (160 k) v 6800 min-1 na 135 kW (184 k) v 7500 min-1.
Doporučujeme: Mazda MX-5 1.5 Skyactiv-G130 vs. Fiat 124 Spider
Zvýšil se také točivý moment, z 200 na 205 Nm, ale změny se netýkají jen dvoulitru. Upraven byl i základní čtyřválec 1,5 l, který nově nabídne 132 koní (o dva koně víc) a hlavně 152 Nm (o 2 Nm víc) v nižších otáčkách, takže bude mít motor silnější střední pásmo otáček. Upravené jsou také převodovky.
Další novinkou je přepracovaný podvozek s měkčím uložením vzadu, ale nejvýraznější modifikace se dočkal sloupek řízení. Nově totiž Mazda MX-5 nabídne možnost podélného seřízení volantu. Průměrně vzrostlý Evropan či Američan si ho tak bude konečně moci přitáhnout k hrudníku.
Kdy se vylepšená Mazda MX-5 objeví na evropském trhu, nebylo zatím oficiálně potvrzeno. Odhadujeme příchod ve druhé polovině letošního roku jako model 2019.