Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s novým tříválcem

1 nový názor
Autor: Redakce
  • Volvo XC40 je první model postavený na platformě CMA

  • Na úvod lze vybírat mezi zážehovým a vznětovým dvoulitrem 

  • Časem dorazí nový tříválec, hybrid a elektromobil 

  • Zájemci si mohou vůz už objednat 

Po neoficiálním odhalení podoby nového crossoveru XC40 z minulého týdne představila automobilka Volvo své malé SUV oficiálně. Novinka se začne vyrábět v belgickém Gentu v listopadu, první zájemci si už ale vůz mohou objednat.

Základem je nová platforma CMA vyvinutá ve spolupráci s čínským majitelem Geely. Ta je určená pro kompaktní modely. Pro XC40 to znamená zavěšení McPherson vpředu a víceprvkovou nápravu vzadu. Na výběr budou tři varianty podvozku, kdy kromě toho základního budete moci pořídit také tužší sportovní provedení, případně verzi s adaptivními tlumiči.

Doporučujeme: Malé SUV Volvo XC20 si to rozdá třeba s Audi Q2. Bude i elektrická verze

Volvo XC40 je dlouhé 4425 mm, široké 1910 mm a vysoké 1652 mm. Rozvor náprav dosahuje hodnoty 2702 mm. Tisková zpráva slibuje prémiový interiér plný praktických přihrádek. Samozřejmě nemůže chybět multimediální systém Sensus, na kterém si Volvo zakládá.

Pro začátek dostanou zájemci na výběr vznětový dvoulitrový čtyřválec D4 a zážehovou jednotkou stejné velikosti T5. Diesel nabízí parametry 140 kW (190 k) a 400 Nm, což stačí pro akceleraci z nuly na 100 km/h za 7,9 s. Nejvyšší rychlost je 210 km/h. Benzinový dvoulitr je ještě výkonnější a tedy rychlejší. Nabízí 182 kW (247 k), 350 Nm, akceleraci z nuly na 100 km/h za 6,5 s a nejvyšší rychlost 230 km/h. Standardem je osmistupňová automatická převodovka i pohon všech kol.

Doporučujeme: Škoda Karoq vs. 7 dalších kompaktních SUV — Srovnání klíčových vlastností

Později do nabídky dorazí také hybridní verze s elektromotorem pohánějícím zadní nápravu, čistokrevný elektromobil a základní tříválec představený minulý rok spolu s platformou CMA. Volvo XC40 bude prvním modelem značky, který tuto malou jednotku dostane. Samozřejmostí je rovněž bohatá nabídka nejrůznějších asistenčních systémů.

Matěj Mareček (neregistrovaný)
Pohon všech kol standardem? Všechny ostatní SUV od Volva mají v základu FWD a malý městský crossover by to měl mít tuplem...
  • Našli jste v článku chybu?