Škoda Karoq vs. 7 dalších kompaktních SUV: Srovnání klíčových vlastností

33 nových názorů
Zdroj: Redakce

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

  • Škoda Karoq bude lákat kromě jiného na svou velikost 

  • Rozměrově nejbližšími soupeři jsou Nissan Qashqai, Mitsubishi ASX a samozřejmě dvojče Seat Ateca 

  • Dalším lákadlem Škody Karoq je bohatá nabídka motorizací

Zanedlouho zahájí Škoda dodávky svého nového kompaktního SUV. V této souvislosti aktualizujeme náš starší článek, ve kterém jsme porovnali nový Karoq s vybranými konkurenčními modely.

Model Karoq přichází coby náhrada úspěšného Yetiho. Oproti němu je větší a samozřejmě v mnoha ohledech modernější. Už pouze tyto skutečnosti budou na českém trhu pro spoustu lidí důvodem, proč tohoto nováčka automaticky pořídit. Karoq ale nabízí řadu pádných argumentů také při srovnání s přímou konkurencí.

Doporučujeme: Škoda Karoq debutovala ve Stockholmu. Je to vlastně zkrácený Kodiaq

S konkurencí je to ale složitější. Protože se všichni výrobci snaží vyplnit i ty nejmenší mezery na trhu, začínají se jasné hranice mezi segmenty trochu ztrácet. Karoq je větší než malé crossovery typu Peugeotu 2008 nebo Renaultu Captur, ale je zase menší než SUV typu Peugeotu 3008, Kia Sportage nebo Volkswagen Tiguan. Mohl by tedy oslovit oba druhy zákazníků, což lze počítat jako jeho další plus.

Rozměrově nejblíže Škodě Karoq jsou modely Nissan Qashqai a Mitsubishi ASX. Samozřejmě pokud nebudeme počítat technicky téměř identický Seat Ateca. Asi není potřeba zdůrazňovat, že oba japonští soupeři v aktuálních variantách dosluhují. Nissan už důkladný facelift svého bestselleru představil, Mitsubishi v Ženevě odhalilo nový Eclipse Cross. Ani jedna z těchto novinek ale zatím na trhu není.

Doporučujeme: Ženeva 2017 — Mitsubishi Eclipse Cross dorazí na trh až za rok

Porovnání základních rozměrů Škody Karoq a dalších sedmi soupeřů najdete v první tabulce:

Délka (mm) Šířka (mm) Výška (mm) Rozvor náprav (mm)
Škoda Karoq 4382 1841 1605 2630
Fiat 500X 4248 1796 1600 2570
Mazda CX-3 4275 1765 1535 2570
Mitsubishi ASX 4355 1810 1640 2670
Nissan Qashqai 4380 1806 1595 2646
Opel Mokka X 4275 1781 1658 2555
Seat Ateca 4363 1841 1611 2630
Suzuki S-Cross 4300 1785 1585 2600

Jak je vidět, Karoq patří mezi nejdelší a zároveň má jednu z nejširších karoserií. Silnou stránkou je také rozvor náprav, přestože Qashqai i ASX nabízejí ještě lepší hodnoty.

Pro řadu zákazníků je velmi důležitým údajem objem zavazadelníku, což je zároveň věc, na které si Škoda dlouhodobě zakládá. Ať už si vezmete Octavii, nebo třeba Kodiaq, vždy dostanete obří objem prostoru určeného pro přepravu různého harampádí. Karoq na tom není jinak:

Objem zavazadelníku (l) Max. objem zavazadelníku (l)
Škoda Karoq 479-521 1810
Fiat 500X 350 1000
Mazda CX-3 350 1260
Mitsubishi ASX 488 1219
Nissan Qashqai 401 ---
Opel Mokka X 356 1305
Seat Ateca 510 1604
Suzuki S-Cross 440 1269

Vzhledem k soupeřům nabízí Škoda Karoq také bohatou paletu motorizací. K dispozici budou dvě zážehové a tři naftové možnosti, přičemž ke všem si můžete případně dokoupit automatickou převodovku. V kombinaci s motorem 1.5 TSI a se vznětovými dvoulitry pak lze sáhnout také po pohonu všech kol.

Doporučujeme: Škoda Kodiaq vs. 10 dalších SUV — Srovnání klíčových vlastností

Níže v tabulce najdete porovnání základního litrového tříválce 1.0 TSI s podobně výkonnými konkurenčními jednotkami. Za pozornost stojí především srovnání s Mazdou CX-3. Zatímco Škoda k výkonu 85 kW (115 k) používá přeplňovaný litrový tříválec, Mazda k výkonu 88 kW (120 k) využila dvoulitrový atmosférický čtyřválec.

Max. výkon (kW/k) Točivý moment (Nm) Zrychlení 0-100 km/h (s) Nejvyšší rychlost (km/h) Komb. spotřeba (l/100 km)
Škoda Karoq 1.0 TSI 85/115 200 10,6 187 5,3
Fiat 500X 1.6 e-torq 81/110 152 11,5 180 6,0
Mazda CX-3 2.0 Skyactiv-G 88/120 204 9,0 192 5,9
Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC 86/117 154 11,5 183 5,7
Nissan Qashqai DIG-T 115 85/115 190 10,6 185 5,6
Opel Mokka X 1.6 85/115 155 12,5 170 6,6
Seat Ateca 1.0 TSI 85/115 200 11,0 183 5,2
Suzuki S-Cross 1.0 Boosterjet 82/112 170 11,0 180 5,0

Na závěr ještě jednou srovnání motorizací, tentokrát základních dieselů. Stejně jako v předchozím případě platí Karoq i zde za jeden z nejrychlejších modelů. Pokud vás ale zajímá především spotřeba, nejdete na trhu úspornější možnosti.

 

Max. výkon (kW/k) Točivý moment (Nm) Zrychlení 0-100 km/h (s) Nejvyšší rychlost (km/h) Komb. spotřeba (l/100 km)
Škoda Karoq 1.6 TDI 85/115 250 10,7 188 4,5
Fiat 500X 1.6 MJT 88/120 320 10,5 186 4,1
Mazda CX-3 1.5 Skyactiv-D 77/105 270 10,1 177 4,0
Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 84/114 270 11,5 180 5,0
Nissan Qashqai dCi 110 81/110 260 11,9 182 3,8
Opel Mokka X 1.6 CDTi 81/110 300 11,9 181 3,9
Seat Ateca 1.6 TDI 85/115 250 11,5 184 4,3
Suzuki S-Cross 1.6 DDiS 88/120 320 12,0 180 4,1
Vstoupit do diskuse (33 názorů)
  • Našli jste v článku chybu?