Lynk & Co 03 Cyan je čtyřválcová předokolka, která na Ringu „překonala“ Mégane R.S. Trophy-R i Project 8

přidejte názor
  • Nová značka Lynk & Co se pochlubila překonáním rekordu na Nürburgringu v kategorii sedanů a aut s pohonem předních kol 

  • Problém je ale v tom, že se Lynk & Co 03 Cyan nevyrábí, aktuálně se jedná pouze o koncept 

  • Lynk & Co 03 Cyan je přímo odvozen od okruhového speciálu 

  • Tento sedan je poháněn dvoulitrovým čtyřválcem naladěným na 388 kW (528 k) a 504 Nm. Poháněna jsou pouze kola přední nápravy 

V závěru minulého roku se objevila zpráva o tom, že nová čínská značka Lynk & Co vstupuje do okruhových závodů WTCR. A nejen to. tehdy se mluvilo o možnosti nabídnout rovněž civilní verzi odvozenou od nového speciálu, která by mohla do běžného provozu a měla by výkon přesahující 500 koní. Dnes je jasné, že to nebyly plané sliby. Právě takové auto se totiž nedávno vypravilo na Nürburgring, kde „překonalo“ hned dva dosavadní rekordy.

Model Lynk & Co 03 Cyan Concept zajel slavný Ring v čase 7 minut a 15,123 s, což je opravdu pozoruhodný výsledek. Jenže je tu jeden problém. Lynk & Co sice tvrdí, že tento čas znamená rekordní zápis v kategorii sedanů, kde byl zhruba o tři sekundy překonán Jaguar XE SV Project 8, a současně i nejlepší čas mezi předokolkami, kde tento vůz o přibližně 25 sekund překonal nedávný zápis Renaultu Mégane R.S. Trophy-R. Jenže zatímco obě zmíněná auta jsou sériově vyráběná, nový sedan je pořád jenom koncept.

Renault kompletně představil nejrychlejší předokolku Nürburgringu. Radikálnější hatchback jinde nekoupíte
Přečtěte si také:

Renault kompletně představil nejrychlejší předokolku Nürburgringu. Radikálnější hatchback jinde nekoupíte

Uvidíme, zda se novinka někdy opravdu dostane také do běžného prodeje. Pokud by se tak stalo, pak byste rychlejší předokolku hledali jen hodně těžko. Dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec totiž disponuje parametry 388 kW (528 k) a 504 Nm. Sprint na 100 km/h mu trvá 4,4 s a jeho nejvyšší rychlost je 310 km/h. Otázkou pouze zůstává, zda má vůbec takto obří porce výkonu pouze na přední nápravě smysl. V realitě běžného světa má řidič poměrně dost práce i s auty typu Mégane R.S. Trophy o výkonu 221 kW (300 k).

Podle dřívějších informací by seznačka Lynk & Co měla objevit na evropském trhu příští rok.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?