Subaru Impreza B22 představovalo absolutní vrchol první generace tohoto modelu. Automobilka postavila u příležitosti vítězství v seriálu WRC sérii čítající pouze 424 exemplářů. Jejich cena do dnešních dnů narostla na více než sedm milionů korun. Teď se objevila možnost, jak si pořídit identicky vypadající automobil ve stavu nového vozu. Společnost Prodrive totiž postaví 25 kusů modelu P25, který je ještě lehčí, rychlejší, ale také dražší než originální Imprezy B22.
Jako základ zde posloužila méně vzácná Impreza WRX první generace. V rámci rozsáhlých úprav automobil dostal karbonovou karoserii, což je hlavní důvod, proč P25 váží pouze 1200 kg. Kvůli hmotnosti vůz také používá lehčí lithium-iontovou 12V baterii a za příplatek dostanete ještě také lehká karbonová sedadla.
O pohon tohoto nádherného stroje se stará moderní čtyřválec Subaru 2,5 l, ale i ten se samozřejmě dočkal kompletního přepracování. Má jiné ojnice, písty, rozvody, mezichladič stlačeného vzduchu, turbodmychadlo nebo také titanový výfuk. Celkový výkon je 406 koní a točivý moment dosahuje 600 Nm.
Převodovka je šestistupňová sekvenční, vůz má aktivní mezinápravový diferenciál a samosvorné diferenciály na obou nápravách. Nechybí nastavitelné tlumiče Bilstein nebo pořádné brzdy AP Racing. Prodrive nasadil elektronický plynový pedál a automatickou spojku. P25 proto kromě jízdních režimů nabízí systém Launch Control. Díky němu se rozjede na 100 km/h za 3,5 s.
Oficiální premiéra proběhne tento týden v Goodwoodu. Zájemci ale musí vzhledem k plánované stavbě modelu P25 čítající jen 25 kusů jednat rychle a zároveň si musí připravit v přepočtu něco málo přes 13 milionů korun. Bez daně...