Divizi SVO automobilky Jaguar Land Rover v současnosti známe především kvůli sportovním modelům typu Range Rover Sport SVR, Jaguar Project 7 nebo Jaguar F-Type SVR. Tato divize se ale nezaměřuje pouze na ostrá sportovní auta, v plánu jsou rovněž extrémní terénní varianty aktuálních modelů, které by měly dostat označení SVX. Prvním sériovým případem bude nová Discovery.
Doporučujeme: Land Rover Discovery popáté. Je o půl tuny lehčí a projede vodu hlubokou skoro metr
Kolegům z britského magazínu Autoexpress to potvrdil šéf divize Special Vehicle Operations John Edwards. Ten prozradil, že extrémní terénní provedení nového Land Roveru Discovery bude něco na způsob speciálu pro dakarskou rally a pro závody Camel Trophy.
Očekávat můžeme větší oplastování karoserie, terénní pneumatiky, přepracovaný podvozek a upravený interiér, podrobnější informace ovšem zatím k dispozici nejsou. Co se motoru týká, spekuluje se o třílitrovém šestiválci TDV6 naladěném na 190 kW (258 k), což je vrchol vznětové nabídky pro tuto britskou novinku.
Doporučujeme: Test ojetiny Land Rover Freelander II
Jenom připomeneme, že už sériová Discovery bude v terénu tradičně velmi schopná. Za vše hovoří například světlá výška podvozku 283 mm nebo schopnost projet brod hluboký až 900 mm. Níže na videu si pak můžete připomenout, co všechno musela auta během Camel Trophy zvládnout: