Laffite G-Tec X-Road je terénní supersport s pohonem zadních kol. Může mít přes 700 koní

přidejte názor
  • Zadní kola pohání V8 od General Motors

  • Maximální rychlost je omezena na 195 km/h

  • Vznikne pouze 30 kusů, cena se pohybuje okolo 10 milionů korun

  • V plánu je také plně elektrifikovaná verze

Navzdory velkým terénním kolům, které auto opticky zvětšují, je Laffite G-Tec X-Road dvoumístný supersportovní automobil, jehož zavěšení se umí na výšku pohybovat v rozmezí až 50 cm. Překvapivě ale nemá ani pohon všech kol, protože v jeho případě nejde o zdolávaní nebezpečných terénních nástrah, ale ryzí rychlost na nezpevněném terénu.

Podle této jediné fotky vypadá interiér ryze účelově, volant jakoby ani neměl airbag
Maximální rychlost terénního supersportu je elektronicky omezena na 195 km/h

Laffite G-Tec X-Road je dílem Bruna Laffita, kterého si můžete pamatovat jako člověka stojícím za projektem Sand Racer z produkce Zarooq Motors, a společnosti G-Tec. Terénní supersport pohání vidlicový osmiválec od GM, uložený v chrom-molybdenovém šasi. Výkon americké pohonné jednotky se pohybuje v rozpění 350 až 537 kW (470 až 720 koní) podle toho, jak moc jste šílení. Hnací sílu na zadní kola posílá pěti- nebo šestistupňová sekvenční převodovka. V závislosti na zpřevodování dosahuje maximální rychlost 195 km/h, což vzhledem k tomu, jaký je revír tohoto bláznivého automobilu, rozhodně není málo.

Retro: Lada Niva, Škoda Trekka a další socialistické off-roady
Přečtěte si také:

Retro: Lada Niva, Škoda Trekka a další socialistické off-roady

Společnost Laffite Supercars právě začala přijímat první objednávky, ale pozor. Protože vznikne pouze 30 kusů, je základní cena poměrně vysoká – 465 tisíc dolarů, tedy zhruba 10,5 milionu korun. Pokud byste něco takového chtěli také v elektrickém provedení, Laffite má řešení. Momentálně je ve fázi vývoje také palně elektrifikovaná verze, jejíž odhadovaná cena činí 545 tisíc dolarů (12,3 milionu korun).

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?