Jeden z průzkumů organizace J.D. Power sleduje věrnost zákazníků jednotlivým automobilovým značkám. Aktuální studie ukázala, že nejvěrnější jsou majitelé vozů značky Lexus, pokud se budeme bavit o segmentu prémiových vozů, respektive Subaru v případě neprémiových aut.
Jako zdroj dat pro průzkum posloužily statistiky prodejů od června loňského roku do letošního května. Sledovalo se, v jaké míře konkrétní zákazníci pořídili automobil od stejné značky, od které měli svůj starší vůz. Průzkum ovšem proběhl na americkém trhu, kde některé u nás známé značky vůbec nenajdeme. Přesto je poměrně zajímavý.
Zejména v kategorii prémiových aut, kde sice uspěl Lexus, ke kterému se vrátilo 47,6 % zákazníků, na dalších místech ale následují už evropští výrobci. Konkrétně Mercedes-Benz, BMW, Porsche, Audi nebo Land Rover. Ve všech případech činil podíl majitelů, kteří si šli znovu pro vůz stejné značky, více než 40 %.
U neprémiových značek zabodovalo Subaru s výsledkem 61,5 %, následované Toyotou a Hondou. V Evropě by minimálně u těchto běžných automobilů byly výsledky určitě jiné. Evropskému kontinentu totiž suverénně vládne Volkswagen, který v americké studii skončil až za Jeepem.
Věrnost zákazníků je pro jednotlivé výrobce velmi důležitá. Nejde totiž jenom o to, že když majitelé prodají své starší auto, rovnou si pořídí od stejné značky nějaké nové. Tito věrní zákazníci totiž zpravidla ve svém okolí preferovanou značku doporučují a tím dělají jednotlivým automobilkám reklamu.
Kompletní výsledky průzkumu najdete níže: