Podle Libora Beneše, Country Managera českého Fordu, bude mít vrcholící koronavirová krize u nás i jeden nečekaný dopad. Urychlí totiž rozvoj on-line prodejů nových automobilů.
„V době, kdy podle vládního nařízení musely být zavřeny všechny showroomy, hledali naši autorizovaní prodejci cesty, jak prodeje nových aut úplně nezastavit – a on-line prodej byl vlastně jedinou možnou alternativou,“ říká Libor Beneš, který v české pobočce značky zastupuje generálního ředitele českého Fordu Attilu Szabo.
„Každý prodejce přitom volil vlastní variantu, v podstatě to ale vypadalo tak, že si zákazník auto sestavil a prohlédl na našem konfigurátoru, nebo rovnou vybral konkrétní vůz na www.fordskladem.cz, prodejce mu vůz přistavil až před dům pro osobní prohlídku – a když vůz splňoval zákazníkovy představy, došlo k uzavření smlouvy. Teď je logické, že se naši partneři funkčního systému nebudou chtít vzdát a že část prodejů bude nadále probíhat on-line způsobem,“ dodává Libor Beneš a odhaduje, že v podobné situaci bude i většina dalších značek.
Ford navíc spojuje nástup digitalizace v prodeji automobilů především se zahájením prodeje nového plně elektrického SUV Mustang Mach-E. „Lze očekávat, že se postupem času prodej bude více přesouvat do online prostředí i u dalších modelů. Přijde doba, kdy nákup vozidla „z gauče“ bude zcela běžná nákupní zvyklost, srovnatelná s nákupem např. elektroniky,“ předpovídá Libor Beneš. „Mustang Mach-E ale bude prvním modelem, u kterého nabídneme skutečný online prodej se vším všudy, a to už ve druhé polovině letošního roku. Úplně například odpadne vyjednávání s prodejcem o ceně vozu, ta bude stanovena centrálně. Zákazník si jen vybere, ve kterém dealerství si svůj nový vůz převezme. Také dodací lhůty budou kratší, protože specifikace modelu bude v celé Evropě totožná. Konkrétní vůz tak zákazník dostane z celoevropského skladu, předpokládáme v řádu několika málo týdnů,“ vysvětluje Beneš.
Dnes – po částečném uvolnění restriktivních opatření – je však všech čtyřicet showroomů Fordu v České republice otevřeno. Všechny přitom samozřejmě respektují příslušná nařízení vlády. Kromě obligátních roušek a omezeného počtu osob v showroomu či třeba povinných rozestupů to znamená i fakt, že při předváděcí jízdě sedí prodejce na zadním sedadle, nebo ve voze vůbec není. Servisy všech autorizovaných partnerů u nás přitom fungovaly – byť za cenu jistých omezení – i v době nejtěžších restrikcí, takže žádný majitel vozu s modrým oválem ve znaku nemusel na provedení nějakého naléhavého servisního zákroku čekat. Velmi se přitom osvědčil tzv. bezkontaktní servis, kdy si technik vyzvedl auto v zákazníkově bydlišti – a po opravě je zase důkladně vydezinfikované majiteli přivezl zpátky před dům.
Dobrá zpráva říká, že všechny továrny Fordu, které kvůli pandemii přerušily výrobu, budou opět postupně zahajovat svůj provoz od 4. května. Ani na to ale zájemci o vozy s modrým oválem ve znaku nemusejí čekat. Autorizovaní dealeři mají v současné době k dispozici několik set skladových vozů v mnoha různých specifikacích, z nichž si vybere opravdu každý (viz Fordskladem.cz).
U autorizovaných partnerů si zájemci rovněž mohou prohlédnout i zcela nový Ford Kuga, nejvíce elektrifikovaný model v historii Fordu, který importér představil v půlce dubna, poprvé ve své historii prostřednictvím on-line tiskové konference. Ford Kuga je aktuálně k dispozici ve dvou hybridních a několika benzinových i dieselových verzích.
Aby český Ford během návratu k normálnímu životnímu režimu podpořil prodeje soukromým zákazníkům, přišel navíc s výraznou podporou pro zájemce o menší osobní vozy. Ta se skládá ze dvou částí, z nichž první je zatraktivnění akční nabídky oblíbeného Fordu Fiesta. Ten přichází s novou nejdostupnější variantou – s benzinovým motorem 1.1 (75 k/55 kW) – a za novou zvýhodněnou cenu 314 900 Kč. Možná ještě zajímavější je další zvýhodnění vyšších stupňů výbavy, díky kterému například skvěle vypadající Fiesta ST-Line s motorem o výkonu 125 k/92 kW vyjde na 399 900 Kč, což představuje zýhodnění o 80 000 Kč oproti běžné ceně.
Druhou částí podpory je tzv. výkupní bonus, zaměřený zejména na majitele starších vozů, kteří chtějí své auto vyměnit za nové. Tento bonus se týká modelů Fiesta, EcoSport a Focus a získá ho každý, kdo na protiúčet prodá svůj stávající vůz, a to jakékoli značky.
V případě Fordu Fiesta činí výkupní bonus deset nebo dvacet tisíc korun podle úrovně výbavy, čímž se faktická cena Fordu Fiesta může dostat na pouhých 304 900 Kč. V případě modelů EcoSport a Focus se zájemci mohou tešit na ještě vyšší dodatečné zvýhodnění – 20 000 Kč pro základní výbavy a 30 000 Kč vč. DPH za vyšší stupně výbavy! Ford Focus je tedy včetně výkupního bonusu nyní možné pořídit již za 369 900 Kč. Veškeré zvýhodněné nabídky jsou k dispozici na Ford.cz.