Přestože Seat Leon Cupra netrpí nedostatkem výkonu a na brzdě pravidelně vykazoval výrazně vyšší než udávaná maxima, o dodatečné tuningové úpravy u tohoto modelu nikdy nebyla nouze. Ta nejnovější od německé společnosti Siemoneit Racing je ale trochu specifická. Ze Seatu Leon ST Cupra totiž dělá supersport s karoserií rodinného kombi.
V rámci úpravy za v přepočtu zhruba 600 tisíc prodělá zážehový dvoulitr kompletní přestavbu zahrnující jiné sání, větší turbo, jiný výfuk (mimochodem má karbonové koncovky), kované písty, výkonnější palivové čerpadlo a tak podobně. Výsledné parametry jsou vskutku zajímavé. Siemoneit Racing tvrdí, že Leon Cupra se na jejich brzdě dostal na 383 kW (521 k) a 620 Nm.
Takové parametry samozřejmě umí s kombíkem nižší střední třídy pořádně zacvičit. Tím spíš, když je vůz vybaven dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol. Z nuly na 100 km/h vystřelí takto upravený Leon ST Cupra za 3,4 s, akcelerace 100-200 km/h zabere pouze 6,8 s a nejvyšší rychlost je omezena na 280 km/h. Možné je ale nastavit omezovač až na 305 km/h.
Součástí přestavby samozřejmě musí být rovněž upravený podvozek. Konkrétně došlo na instalaci nových pružin a tlumičů od společnosti KW. Brzdový systém s karbon-keramickými kotouči pak darovalo Audi RS 3. Jiná jsou také kovaná devatenáctipalcová kola, obutá do pneumatik Michelin Sport Pilot Cup 2.
Seat Leon ST Cupra 4Drive začíná částkou 944 900 Kč, takže takto upravená verze vás dohromady vyjde na více než 1,5 milionu korun. Za podobné peníze si můžete koupit třeba BMW M2 Competition nebo Audi RS 3, ale je pravda, že v obou případech tak intenzivní dynamiku nedostanete.