Aerodynamika je především u automobilů s výhradně elektrickým pohonem klíčem k delšímu dojezdu. Sportovní SUV ve stylu kupé dosahuje díky inteligentním technickým inovacím značky Audi velmi nízké hodnoty součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,26. Důmyslný aerodynamický koncept se vyznačuje velkým počtem nových detailních řešení.
Elektricky poháněné modely S dávají najevo svou sílu sportovními detaily vnějšího designu – například podběhy kol jsou na obou stranách o 23 milimetrů širší než u základní verze. Výrazný design koresponduje s aerodynamikou, která sází na mnoho nových technologií. Další snížení aerodynamického odporu vzduchu v porovnání se sesterským modelem přinesla velmi záhy klesající linie střechy, díky níž připomíná toto SUV kupé. A v neposlední řadě optimalizuje spoiler na víku zavazadlového prostoru proudění vzduchu v oblasti zádě.
Optimalizované proudění vzduchu kolem předních kol díky speciálním vzduchovým kanálům na okrajích přídě a otvorům v lemech podběhů kol
V aerodynamickém konceptu hraje velkou roli řízené proudění vzduchu kolem předních kol. Na okrajích přídě jsou umístěny otvory, z nichž je vzduch veden speciálními kanály do podběhů kol. Tím je zajištěno optimální obtékání kol a bočních ploch karoserie vzduchem. Stejnému účelu slouží otvory v lemech podběhů kol. Na okrajích otvorů v přední části rozšířených lemů jsou umístěny úzké horizontální lamely, které usměrňují proudící vzduch tak, aby obklopoval rušivé turbulence v podbězích kol, a tím je „zapouzdřil“. Výsledkem je „čistý“ aerodynamický stín podél bočních stěn vozidla s nižšími ztrátami proudění. Optimalizován byl rovněž design 20“ kol společně s tvarem a povrchem bočnic pneumatik.
Audi řeší pomocí otvorů v lemech podběhů kol konflikt mezi požadavky na vynikající aerodynamiku a sportovní vzhled. Značka se čtyřmi kruhy poprvé zavádí toto inovativní a v současnosti již patentované řešení do konstrukce velkosériově vyráběných automobilů. Budoucí Audi e-tron S Sportback se může díky tomu pochlubit součinitelem aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,26 – Audi e-tron S dosahuje hodnoty 0,28.
Virtuální vnější zpětná zrcátka s displeji OLED v interiéru
Štíhlá virtuální vnější zpětná zrcátka umožňují oproti standardním zrcátkům ještě nižší aerodynamický odpor vzduchu. K vylepšení aerodynamiky přispívají přibližně ve stejné míře jako otvory v lemech podběhů kol. To znamená, že ve zkušebním cyklu WLTP prodlouží dojezd o cca tři kilometry. Jako další světová inovace značky čtyř kruhů v konstrukci velkosériových automobilů byla virtuální vnější zpětná zrcátka uvedena do sériové výroby již s modelem Audi e-tron quattro (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km*: 26,6 – 22,4 (WLTP); 24,3 – 21,0 (EU); kombinované emise CO2 v g/km: 0). Na koncích jejich plochých nosníků jsou umístěny malé kamery. Obrazy, které kamery zaznamenávají, jsou v interiéru zobrazovány na displejích OLED s vysokým kontrastem. Displeje jsou umístěny v oblasti přechodu mezi dveřmi a přístrojovou deskou. Zobrazovaná oblast se přizpůsobuje jízdním situacím na dálnici, při odbočování a parkování.
Náročný aerodynamický koncept budoucích modelů e-tron S nenechal bez povšimnutí ani spodní část vozu. Její obložení se spoilerovými prvky vede vzduch čistě kolem vozidla. Spodní část včetně hliníkového krycího panelu vysokonapěťové sady akumulátorů je zakryta. Miskovitá zapuštění šroubových spojů připomínají prohlubně na golfovém míčku. Vzduch díky tomu proudí ještě snadněji než podél zcela rovné plochy. Sériově dodávané adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči je dalším příspěvkem ke snižování aerodynamického odporu vzduchu. Ve vyšších rychlostech se karoserie snižuje ve dvou krocích až o 26 milimetrů pod normální úroveň.
Součást systému řízení provozní teploty: nastavitelný přívod chladicího vzduchu
Důležitým komponentem je nastavitelný přívod chladicího vzduchu, který zároveň slouží jako hlavní část systému řízení provozní teploty. Za maskou chladiče Singleframe je umístěn rám se dvěma elektricky ovládanými žaluziemi. Při rychlosti jízdy mezi 48 a 160 km/h jsou žaluzie většinou uzavřeny, takže vzduch proudí téměř bez turbulencí nad přední kapotou. Jakmile klimatizace nebo komponenty pohonu vyžadují více chladicího vzduchu, žaluzie se postupně otvírají. Při velmi intenzivním zpomalování hydraulickým okruhem brzdové soustavy v nouzových situacích se v nastavitelném přívodu chladicího vzduchu otevřou dva kanály, jimiž vzduch proudí do podběhů předních kol. V případě nutnosti se zapne ventilátor chladiče.
Točivý moment až 973 N.m: nový koncept pohonu se třemi elektromotory
Budoucí modely e-tron S se vyznačují nejen vynikajícími aerodynamickými vlastnostmi, ale také mimořádnými jízdními výkony. Obě nové vrcholné verze modelové řady Audi e-tron používají tři elektromotory, z nichž dva jsou uloženy v oblasti zadní nápravy. Dohromady poskytují nejvyšší výkon 370 kW a točivý moment až 973 N.m. Modely S díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,5 sekundy. Inteligentní řízení systému pohonu posouvá aktivní bezpečnost a především jízdní dynamiku na novou úroveň. Elektrický pohon všech kol je vybaven funkcí aktivního a zcela variabilního rozdělování točivého momentu mezi zadní kola.