Indian Scout slaví 100 let. Značka připravila dva speciální modely

přidejte názor
Autor: Redakce
  • První Indian Scout byl poháněn vidlicovým dvouválcem o objemu 606 cm3

  • Burt Munro dosáhl v 60. letech na upraveném Indianu Scout z roku 1921 několika rychlostních rekordů

  • Modely 101 Scout z let 1928-31 dodnes používají kaskadéři na stěnách smrti

Jen málo motocyklových značek se může pochlubit sto- a víceletou historií. Indian Motorcycles patří mezi ně. A co víc, v příštím roce oslaví rovnou stovku jeden z jejích zásadních modelů, legendární Scout. K této příležitosti vznikly hned dva výroční speciály; Scout Bobber Twenty a limitovaná edice Scout 100th Anniversary.

Oba výroční modely pohání kapalinou chlazený vidlicový dvouválec o výkonu 94 koní
Stejný je i podvozek, liší se však ergonomie a stylistické detaily

Oba se pochopitelně ve stylistických detailech vrací do roku 1920, kdy byl na trh uveden první Indian Scout. Limitovaná 750kusová edice připomíná originální model červeným lakováním v odstínu Indian Motorcycle Red a zlatými proužky, které doplňuje výroční plaketa na krytu vzduchového filtru. Dalšími prvky, připomínajícími meziválečné časy, jsou černé ráfky s drátovým výpletem, jednomístné sedlo z přírodní kůže, chromovaný nosič na blatníku či řídítka s hrazdou.

Modely pro rok 2020 dorazí k dealerům ještě letos na podzim

Pokud před chromem dáváte přednost matně černé barvě, je pro vás Scout Bobber Twenty tou správnou volbou. Také tento výroční model se ohlíží do dávné minulosti. Stojí na vyplétaných kolech, blyštivých ploch tu však najdete pomálu. Zato řídítka Ape hanger či jednomístné "plovoucí" sedlo jej výrazně odlišují od standardního Bobberu. Ten se pro příští rok vrací do nabídku spolu s modely Scout a Scout Sixty, vylepšený o plovoucí brzdové kotouče, nové třmeny a hlavní brzdové válce a pneumatiky Pirelli MT60RS.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?