Hyundai vytvořil značku Ioniq pro auta do zásuvky. Budou dvě SUV i sedan

10.08.2020
přidejte názor
Autor: Hyundai
  • Korejská automobilka se rozhodla využít jméno modelu Ioniq pro novou značku

  • Ta bude zaměřena na elektromobily a hybridy, slibuje rovnou tři nové modely

  • Nejprve přijede kompaktní SUV, o rok později pak sedan, za další dva velké SUV

Hyundai Ioniq už nebude jen jeden ekologicky zaměřený liftback, který se prodává jako elektromobil, hybrid a plug-in hybrid. Korejci se rozhodli využít jeho jméno pro založení nové značky. Pod jejím názvem budou produkovat další zelené vozy. Hyundai tuto strategii už jednou využil, když spustil značku Genesis pro luxusní modely.

V plánu jsou nyní hned tři nové modely. První na řadu přijde Ioniq 5. Pod tímto označením se skrývá malé SUV, založené na loni představeném konceptu Hyundai 45. Mělo by jít o plně elektrický model a na silnice vyjede už příští rok.

Reálný dojezd elektromobilů klesne v zimě až o čtvrtinu, ukázal velký test
Přečtěte si také:

Reálný dojezd elektromobilů klesne v zimě až o čtvrtinu, ukázal velký test

Dalším na řadě pak bude sedan. Ioniq 6 má plánovaný debut na rok 2022. Měl by přitom vycházet z konceptu Prophecy, který Korejci ukázali veřejnosti na začátku letošního roku. Zatím není zřejmé, zda sedan nabídne i jinou variantu pohonu než čistě elektrickou. Ve hře je například plug-in hybrid.

Právě varianta hybridu do zásuvky se určitě objeví v zatím největším modelu, který nová značka chystá. Ioniq 7 bude rodinné SUV. Jeho vývoj je ale zatím jen v počáteční fázi. Do showroomů by totiž měl dorazit až v roce 2024, takže na více detailů si budeme muset ještě nějaký ten čas počkat.

Koncept Hyundai 45 je předzvěstí nového malého SUV do zásuvky
Sedan Prophecy je zajímavou studií, připomíná koncepty z devadesátých let

Každopádně všechny vozy s označením Ioniq budou používat společnou platformu E-GMP vyvinutou pro ekologicky zaměřené modely. Ta umožní instalaci velkého balení baterií i rychlé dobíjení. Zástupci Hyundai navíc slibují promyšlené a praktické interiéry. To vše má směřovat k tomu, že v roce 2025 Hyundai slibuje prodat na 560 tisíc bateriových aut a to jen v Jižní Koreji.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?