Hyundai postavil spolu se slavným designérem repliku Pony Coupe. Na novodobou sériovou verzi ale nakonec nedojde

přidejte názor

Automobilka Hyundai a designér Giorgetto Giugiaro postavili repliku dávno ztraceného konceptu Pony Coupe z roku 1974. K sériové realizaci jeho moderní obdoby, kterou naznačila loňská studie Hyundai N Vision 74, ale bohužel nedojde.

Téměř půl století poté, co byl původně představen davům na autosalonu v Turíně v roce 1974, se koncept kupé Hyundai Pony opět v Itálii představuje veřejnosti v rámci projektu globálního dědictví „Hyundai Reunion“ a poté na Concorso d'Eleganza Villa d'Este u jezera Como. Jedná se o přesnou kopii vozu, který byl pravděpodobně koncem 70. let sešrotován.

Replika byla vytvořena pro firemní kolekci automobilky Hyundai ve spolupráci s Giugiarovou designovou kanceláří GFG Style, kterou založil Giorgetto a jeho syn Fabrizio. Kupé bylo jedním z pěti prototypů modelu Pony, které si tehdy Hyundai u Giorgetta Giugiara objednal.

Hyundai a Uber chystají vlastní letadlo. Zavoláte si ho přes mobil
Přečtěte si také:

Hyundai a Uber chystají vlastní letadlo. Zavoláte si ho přes mobil

Hranatý vzhled Hyundai Pony z roku 1974 s geometrickými liniemi a čistými nezdobenými povrchy odpovídá tehdejšímu evropskému vkusu a zapadá i do Giugiarovy tehdejší tvorby. Model Pony byl prvním vlastním vozem značky Hyundai poté, co předtím montoval v licenci Ford Cortinu. Design byl zadán firmě Italdesign během jednoho z jeho nejplodnějších období. Slavný Ital vytvořil pro Volkswagen první Golf, supersport M1 pro BMW, Lancii Deltu, ale také dnes již legendární DeLorean DMC-12.

Minimalistický interiér kupé věrně připomíná originál z roku 1974 a i dnes působí velmi moderně. Jednoramenný volant a dvoubarevná štíhlá skořepinová sedadla připomínají estetiku 70. let. Zadní kola konceptu opět pohání 1,2litrový zážehový čtyřválec s výkonem 80 koní a vůz měří na délku 4080 mm, je 1560 mm široký a 1210 mm vysoký.

Koncept Pony Coupé inspiroval svým vzhledem design loňské studie Hyundai N Vision 74 – vodíkem poháněného vozu, o němž se spekulovalo, že ho Hyundai převede do komerční podoby. Plané naděje ale ustaly poté, když vedení jihokorejské značky nedávno podobný záměr dementovalo. Můžeme tak jen spekulovat, zda se jednalo jen o dezinpretaci, nebo snad o záměr získat patřičnou pozornost.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?