Značka Harley-Davidson dnes oznámila podrobnější informace o svém růstu s názvem „Plán Harley-Davidson“do roku 2022, kterým osloví další zákazníky po celém světě a umožní jim zažít nádherný pocit z jízdy na motocyklu.
V dnešním rychle se měnícím světě s novými nároky zákazníků tyto kroky podporují cíle Harley-Davidson2027 zvýšeným úsilím a strategickými investicemi za účelem opětovného oživení trhu v USA a urychlení růstu na mezinárodních trzích.
„Smělé záměry, které dnes zveřejňujeme, posílí obrovský potenciál a konkurenční sílu společnosti Harley-Davidson – naše výjimečné schopnosti při vývoji a výrobě produktů, atraktivní globální image značky a samozřejmě naši skvělou dealerskou síť,“ říká Matt Levatich, president a CEO společnosti Harley-Davidson, Inc. „Kromě našich stávajících věrných zákazníků odstartujeme novou revoluci jednostopé svobody, abychom oslovili i nové zákazníky, kteří ještě nepoznali nadšení z jízdy v jedné stopě.“
Na základě komplexního vyhodnocení všech složek a důrazu na přístup „customer first“ vznikl „Plán Harley-Davidson“, který zahrnuje následující:
- Nové produkty– zachovat si přízeň stávajících zákazníků a inspirovat nové jezdce díky prohloubení vedoucí pozice na trhu velkých motocyklů a expanzi na nové trhy a do nových segmentů nabídky.
- Lepší dostupnost– vyjít vstříc požadavkům zákazníků prostřednictvím nových typů prodeje a služeb.
- Silnější dealerská síť– větším důrazem na výkony vylepšit finanční sílu dealerů a dále zdokonalit poskytované služby zákazníkům Harley-Davidson.
„Očekáváme, že tento plán povede k rozvoji aktivní a široké komunity Harley-Davidson s rozmanitější základnou jezdců, který bude doprovázet růst zisků a obratu,“řekl Levatich.
Matt Levatich, President a CEO, Harley-Davidson, Inc.
Nové produkty
Využitím a dalším rozvojem našich špičkových konstrukčních schopností a silných výrobních kapacit má společnost Harley-Davidson v plánu oslovit zákazníky v těch největších a nejrychleji rostoucích segmentech trhu díky kompletnímu portfoliu motocyklů různých cenových kategorií, výkonových tříd, objemů motoru, jízdních stylů a globálních trhů. Hlavní body zahrnují:
- Posílení naší vedoucí pozice v oblasti velkých motocyklů díky tomu, že budeme i nadále vyvíjet stále lepší, technologicky pokročilé motocykly kategorie Touring a Cruiser, které přitáhnou nové jezdce a posílí vazbu stávajících jezdců Harley-Davidson a umožní jim jezdit déle.
- Představení nové modulární platformy motocyklů střední třídy 500 cm3až 1250 cm3, která bude pokrývat tři samostatné kategorie produktů a čtyři objemové třídy, počínaje naším prvním modelem kategorie Adventure Touring, Harley-Davidson™ Pan America™ 1250. Dále představíme model Custom1250 cm3,Streetfighter975 cm3– všechny tyto modely máme v úmyslu nabídnout počínaje rokem 2020. Do roku 2022 budou následovat další modely.
- Vývoj nové řady přístupnějších motocyklů s menším zdvihovým objemem (250-500 cm3) určených pro rychle se rozvíjející asijské trhy prostřednictvím plánované strategické spolupráce s výrobcem v Asii. Tento nový produkt a širší zastoupení by mělo posílit růst zákaznické základny Harley-Davidson v Indii, což je jeden z největších a nejrychleji rostoucích trhů na světě, i na dalších zahraničních trzích.
- Vedoucí pozice na trhu elektrických motocyklů díky uvedení prvního elektrického motocyklu Harley-Davidson, modelu LiveWire™, v roce 2019 – první z širokého portfolia elektrických strojů bez spojky s jednoduchým ovládáním „twist and go“, který z naší společnosti učiní lídra v elektrifikaci motocyklové oblasti. Na model LiveWire navážou další modely, do roku 2022 nabídneme také elektrické motocykly s nižší hmotností a výkonem, které umožní nové jízdní zážitky a přitáhnou nové jezdce.
Harley-Davidson Pan America 1250
První motocykl Harley-Davidson v kategorii Adventure Touring bude Harley-Davidson™ Pan America™ 1250s plánovaným uvedením v roce 2020.
Harley-Davidson LiveWire™
Elektrický motocykl Harley-Davidson LiveWire™– první z širokého portfolia elektrických strojů bez spojky s jednoduchým ovládáním „twist and go“, který naší společnosti zajistí vedoucí pozici v elektrifikaci motocyklů – plánované uvedení na trh v roce 2019.
Připravovaný model Harley-Davidson Streetfighter
Tento motocykl Streetfighter 975 cm3bude součástí nové modulární platformy motocyklů Harley-Davidson střední třídy (500 cm3 až 1250 cm3), která je plánována na rok 2020.
Připravovaný model Harley-Davidson Custom
Nový custom Harley-Davidson s atletickým svalnatým výrazem má odstrojený charakter velkého dragsteru a 1250 cm3agresivního výkonu. Plánované uvedení je v roce 2021.
Připravovaný elektrický model Harley-Davidson
Široká nabídka elektrických modelů přinese lehké, obratné stroje s perfektními vlastnostmi pro městský provoz. Pro ty, kteří chtějí vyzkoušet nový styl jízdy v jedné stopě, je jejich dostupnost plánována do roku 2022.
Připravovaný elektrický model Harley-Davidson
Široká nabídka elektrických modelů přinese lehké, obratné stroje s perfektními vlastnostmi pro jízdu ve městě. Pro ty, kteří chtějí vyzkoušet nový styl jízdy v jedné stopě, je jejich dostupnost plánována do roku 2022.
Lepší dostupnost
Společnost Harley-Davidson rozšíří své metody přístupu na trh, a splní tak všechna očekávání zákazníků:
- Vytvoříme nové zákaznické služby a zvýšíme loajalitu zákazníků v širokém spektru prodejních kanálů – včetně vylepšení a rozšíření globálních digitálních možností naší společnosti díky rozvoji webu Harley-Davidson.coma jeho integraci s dealerskými službami pro stávající i nové zákazníky.
- Navážeme strategické partnerství s největšími globálními poskytovateli služeb e-commerce a zpřístupníme nabídku Harley-Davidson pro miliony nových potenciálních zákazníků.
- Nové formáty prodeje – včetně menších městských showroomů pro prezentaci značky ve městech, pro posílení prodejů rozšířeného portfolia produktů Harley-Davidson a prorozšíření mezinárodní distribuce oblečení a módních doplňků.
Silná dealerská síť
Špičková síť dealerů Harley-Davidson je integrální součástí této akcelerované strategie společnosti a klíčovou podmínkou úspěchu. Naše společnost v této strategii zavádí koncepci orientace na výkon, která významně posílí dealerskou síť a ještě vylepší služby zákazníkům. Aktivním dealerům umožní, aby sami přicházeli s inovacemi a šli vlastní cestou ke společnému úspěchu – a přitom zajišťovali špičkové zákaznické služby, kterými je naše značka známá, díky stále šiřší nabídce rozmanitých produktů a širšímu okruhu zákazníků.
„Harley-Davidson je legendární značka, zejména proto, že nikdy nezůstala stát na místě,“ řekl Levatich. „Tím, že neustále směřujeme kupředu, pokračujeme v zápalu a nadšení našich zakladatelů z roku 1903 a všech našich zaměstnanců a dealerů, kteří od té doby následují jejich odkaz. Náš plán předefinuje stávající mantinely značky – oslovíme více zákazníků takovým způsobem, který posílí základní myšlenky naší značky a naší společnosti.“
Podívejte se na video o hlavních bodech „Plánu Harley-Davidson“ zde.
Prostředky a financování
Kromě budování větší základny jezdců si společnost od „Plánu Harley-Davidson“ slibuje nárůst hodnoty, stabilizaci a posílení dosavadního podnikání, navýšení kapitálové návratnosti (ROIC) společnosti Harley-Davidson Motor Company a zvýšení příjmů a zisků, které umožní vyšší výplaty pro akcionáře.
Abychom mohli globálně změnit směr našeho podnikání, bude tato akcelerovaná strategie vyžadovat značné investice. Naše společnost má v plánu vše financovat prostřednictvím obsáhlého snižování nákladů a přesměrování dříve plánovaných investic a prostředků včetně provozních investic až do roku 2022 ve výši 450 až 550 milionů USD a kapitálových investic do roku 2022 ve výši 225 až 275 milionů USD. Celkově by měl plán Nové směry pro Harley-Davidson vygenerovat více než 1 miliardu USD nárůstu ročního výnosu v roce 2022 v porovnání s rokem 2017.
Společnost věří, že tato akcelerovaná strategie je v souladu s našimi cíli v oblasti posilování růstu výnosů a rozšiřování provozních zisků. Společnost očekává, že bude podporovat strategické příležitosti a současně zachovávat svůj současný profil investic a návratnosti a strategii alokace kapitálu.
Investiční principy společnosti Harley-Davidson se soustředí na stabilizaci a posílení stávajícího podnikání, zvýšení exkluzivní pozice značky a investice do ziskových projektů orientovaných na růst. Očekáváme, že tyto principy spolu s důrazem na disciplinovanou alokaci kapitálu umožní společnosti Harley-Davidson podnikat s konkurenceschopnějšími náklady a efektivními výdaji.