U litrového EcoBoostu dlouho nezůstane. Brzy přijde na trh ostrý hatchback Ford Fiesta ST s novým tříválcem 1.5 EcoBoost o výkonu 147 kW (200 koní). Tenhle motor navíc umí běžet jen na dva válce. Automobilka ho chce nasadit v různých variantách napříč celou svou modelovou řadou.
Litrový EcoBoost bude vyhrazen spíše menším a lehčím modelům, i když se s ním nadále počítá i pro Mondeo. „Nepotřebujeme nutně stále silnější motory. Stačí, když budou auta lehčí,“ řekl pro britský Autocar šéf evropského vývojového oddělení Fordu Joe Bakaj. Tříválec 1.5 EcoBoost postupně nahradí čtyřválcové motory o podobném objemu. S objemnějším tříválcem se nepočítá, protože zdvihový objem 0,5 litru na válec je z hlediska termální účinnosti optimální.
Doporučujeme: Test ojetiny — Ford Focus 1.0 EcoBoost vyvrací mýty o litrových tříválcích
Podle Fordu se z tříválců EcoBoost stanou nejprodávanější spalovací motory značky, o čemž asi nelze pochybovat, když prakticky nic jiného zákazníci na výběr nedostanou a záležitosti jako Ford Focus RS nebo Ford Mustang 5.0 V8 jsou velice okrajové modely.
Ford k novým motorům začne montovat také nově vyvinutou automatickou převodovku s hydrodynamickým měničem. Má deset rychlostí a její vývoj probíhal ve spolupráci s General Motors. Převodovka má lépe vyhovovat charakteru downsizovaných motorů a účinněji zužitkovat jejich potenciál.