Automobilka Ford představila novou generaci modelu Transit Courier. V řadě užitkových Fordů jde o nejmenší a tedy i cenově nejdostupnější možnost. Při prezentaci byl sice důraz kladen zejména na elektrické provedení E-Transit Courier, zájemci si ale budou moci pořídit i variantu se zážehovým a naftovým motorem.
Nový Transit Courier byl vyvinut v tureckém centru Ford Otosan ve spolupráci s britským střediskem Dunton a německým v Kolíně. Vůz stojí na platformě z Pumy s přepracovanou zadní nápravou tak, aby bylo možné rozšířit prostor mezi podběhy a tím pádem se do auta vešla paleta napříč. Dramaticky byl změněn také vnější design. Courier dostal výraznou masku, do které jsou integrované přední světlomety. E-Transit Courier má masku doplněnou o světelnou lištu.
Spolkne dvě palety
Nastupující Courier je ve všech směrech větší. Například na délku přibral 118 mm. Nákladový prostor byl zvětšen o čtvrtinu na 2,9 m3, dlouhý je 1,8 m a minimální šířka je 1,22 m. K dispozici bude také možnost sklopit sedadlo spolujezdce a přes otvor v přepážce protáhnout nějaký dlouhý předmět až dopředu. V takovém případě se do malého Transitu vejde věc dlouhá až 2,6 m. Ford nabídne i nejrůznější příslušenství, jako jsou kryty podlahy nebo upevňovací kolejnice.
Do auta bude možné naložit až 700 kg, což platí i pro elektrickou verzi, maximální hmotnost přívěsu může být 750 kg. Elektromobil přidá ještě 44litrový úložný prostor pod přední kapotou, kam lze pohodlně uklidit nabíjecí kabely.
Moderně pojatý interiér dostal dva displeje spojené do jednoho celku. Digitální přístrojový štít doplňuje 12palcová dotyková obrazovka. Ford při prezentaci zdůrazňoval také řadu praktických detailů, o kterých by Škoda řekla, že jsou Simply Clever. Středovou konzolu tak bude možné různě měnit a k dispozici také bude malý stolek pro pohodlné vyplňování dokumentů nebo práci s počítačem.
O technice toho Ford zatím mnoho neprozradil. E-Transit Courier nabídne elektromotor o výkonu 136 koní a točivém momentu 290 Nm. Maximálně bude možné vůz nabíjet výkonem 100 kW. Během deseti minut se v takovém případě údajně dobije 87 km a z deseti na osmdesát procent se vůz bude dobíjet něco málo přes půl hodiny. Kapacitu akumulátoru ale automobilka zatím neuvedla, stejně jako přesné hodnoty dojezdu. Kromě elektromobilu bude k dispozici také tříválec 1.0 EcoBoost a diesel 1.5 EcoBlue.
Transit Courier se začne vyrábět ve třetím čtvrtletí letošního roku s benzinovým a naftovým motorem, E-Transit Courier má počátek výroby naplánován na třetí čtvrtletí příštího roku. V plánu jsou verze Van a Double-Cab-in-Van. Časem pravděpodobně dorazí i čistě osobní Tourneo Courier, ale jeho příchod Ford na tiskové konferenci prozatím odmítl komentovat.