Aktuální generace Fordu Focus dosluhuje. Nebude to dlouho trvat a skončí úplně, což bohužel znamená také konec vrcholného Focusu RS, který se představil docela nedávno. Na rozloučení automobilka připravila limitovanou edici, která kromě jiného dostala ještě dále vylepšený pohon všech kol.
Doporučujeme: Čtyřikrát 4×4 — Souboj ostrých čtyřkolek
Standardní Focus RS pracuje se systémem GKN Twinster, který nahrazuje zadní diferenciál dvojicí spojek, takže v podstatě pracuje jako aktivní diferenciál. Už tohle zaručuje nebývalé schopnosti v zatáčkách, nicméně nové provedení jde ještě dále. Technici totiž na přední nápravu nainstalovali mechanický samosvor. Tisková zpráva slibuje nebývalou rychlost v zatáčkách, čemuž se dá bez problému věřit.
Další novinky pak zahrnují červený lak karoserie Race Red, černou střechu, černé kryty zpětných zrcátek, karbonové dekory v interiéru a bohatou standardní výbavu, kde najdete třeba sedadla Recaro.
Doporučujeme: Test ojetiny — Ford Focus 1.0 EcoBoost vyvrací mýty o litrových tříválcích
Takto vylepšených Focusů RS vyrobí Ford pouze 1500. Tisíc jich zamíří na americký trh a zbytek půjde do Kanady. Evropských zákazníků se podle všeho tohle provedení netýká, nicméně ani ti pravděpodobně nepřijdou zkrátka. Spekulace slibují verzi RS 500.