Ford Focus má po faceliftu. Dostal řadu novinek, ale přišel o silné diesely i zážehovou patnáctistovku

14.10.2021
přidejte názor
  • Ford představil modernizovaný Focus. Po stránce designu se změnila hlavně příď, která má větší masku chladiče

  • Do nabídky přichází multimediální systém SYNC 4 s obrazovkou o úhlopříčce 33,5 cm

  • Nově je možné spojit mild-hybridní tříválec se sedmistupňovou samočinnou převodovkou

  • Z nabídky zmizely naftové dvoulitry a také zážehová jednotka 1.5 EcoBoost 

Současná generace Fordu Focus se na českém trhu začala prodávat v roce 2018. Jak už to v automobilovém světě chodí, po třech letech nastává čas na modernizaci. Výjimkou není ani tento tradiční zástupce nižší střední třídy, který byl aktuálně představen v podobě po faceliftu. Ten zasáhl jak vnější design, tak interiér a stranou nezůstala ani nabídka motorizací. Dobrou zprávou je fakt, že vrcholné ST zůstává i se svým na dnešní poměry velmi objemným čtyřválcem. Jiné motorizace ale naopak s příchodem faceliftu končí.

Řeč je o tříválcové zážehové jednotce 1.5 EcoBoost a naftovém dvoulitru EcoBlue. Ten byl dostupný ve variantách o výkonu 150 a 190 koní, přičemž silnější provedení se prodávalo také jako ST. Modernizované provedení nabídne v případě dieselů motor 1.5 EcoBlue o výkonu 95 nebo 120 koní. Motor 1.5 EcoBoost pak byl dříve k dispozici ve variantách nabízejících 150 a 182 koní. Na pozici slabšího nastupuje již prodávaný mild-hybrid 1.0 EcoBoost mHEV, silnější verze zůstává alespoň prozatím bez náhrady. Na vrcholu stále najdeme Focus ST i s jeho motorem 2.3 EcoBoost. V tomto případě se žádné zásadní změny nekonají, výkon je stále 280 koní, sáhnout můžete i po automatu.

Nový Ford Focus ST dostal historicky nejsilnější diesel a motor z Mustangu. Jízdou nezklame (první jízdní dojmy)
Přečtěte si také:

Nový Ford Focus ST dostal historicky nejsilnější diesel a motor z Mustangu. Jízdou nezklame (první jízdní dojmy)

Novinkou co do nabídky motorizací je sedmistupňová dvouspojková převodovka pro litrový mild-hybridní tříválec (125 a 155 k). Ten bylo v minulosti možné pořídit pouze se šestistupňovým manuálem. Roli základní motorizace stále hraje tříválec 1.0 EcoBoost nabízený ve verzích o výkonu 100 a 125 koní.

Na pohled poznáte modernizovaný Focus zejména podle přepracované přední části, která má větší masku chladiče a logo automobilky umístěné přímo v masce. Dříve bylo nad maskou. Jinak tvarovaný je rovněž přední nárazník. S volbou konkrétního provedení (Connected, Titanium, ST-Line, Active...) se mění také některé detaily, například provedení mřížek na přední části vozu. Do nabídky pro Focus ST pak nově přichází jedovatý zelený odstín karoserie, známý z modelu Puma ST.

Hlavní novinkou interiéru je multimediální systém SYNC 4 s úhlopříčkou 13,2" (33,5 cm). Jeho prostřednictvím se nově ovládá i klimatizace, pro kterou měl Focus dříve samostatný panel. Automobilka slibuje snadné a intuitivní ovládání. Ke všem funkcím by se měl řidič dostat maximálně na dva doteky. Nechybí ani aktualizace softwaru vozu (ne jen multimediálního systému) na dálku, využívání on-line funkcí nebo pokročilé hlasové ovládání dostupné v patnácti jazycích.

Test Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost ST-Line: Návrat mezi nejlepší
Přečtěte si také:

Test Ford Focus Kombi 1.5 EcoBoost ST-Line: Návrat mezi nejlepší

Focus ST dostal do interiéru nová sedadla, která si automobilka vyvinula sama. Dříve sportovní sedačky dodávala známá společnost Recaro. V případě karoserie kombi přichází kvalitnější koberec do zavazadelníku a několik novinek, které by ve Škodě označili za „simply clever“. Focus nově nabídne boční síťku pro uchycení drobnějších předmětů, variabilní podlahu umožňující také vytvoření středové přepážky a prostor pro uložení mokrých a špinavých věcí.

S příchodem modernizované verze dorazily také některé nové asistenční systémy. Například systém hlídání mrtvých úhlů umí zasáhnout do řízení. Řidič má rovněž možnost v případě, že zapřáhne přívěs, zadat jeho rozměry přes dotykovou obrazovku. Systém podle toho upraví svou funkci, protože ví, že má počítat s větší délkou soupravy. Novinkou je také přednárazový asistent schopný až do 30 km/h odvrátit nehodu v situacích, kdy by řidič chtěl při odbočování vlevo vjet do cesty z protisměru přijíždějícího vozu. Vůz zároveň sleduje, zda byly při nastupování otevřeny zadní dveře. Po jízdě pak řidiče upozorní, aby zkontroloval zadní sedadla. Kdy přesně dorazí modernizovaný Focus na český trh, Ford zatím neříká.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?