Když se řekne „elektromechanická parkovací brzda“, ortodoxní fanoušci se vzteky orosí, protože s takovým zařízením už nikdy efektně neotočíte auto na místě ani si nepomůžete k přetáčivému smyku. A přesně tuhle věc začne Ford prvního prosince nabízet k Focusu RS. Jen tedy provedení je poněkud jiné, než ho známe ze všech ostatních vozů na trhu.
Ford chtěl zájemcům nabídnout podobné možnosti, jaké znají z rally nebo ze slavné Gymkhany. Závodní speciály používají hydraulickou ruční brzdu s velkou pákou u volantu, pomocí které lze vůz snadno dostat do přetáčivého smyku. Instalovat tento systém do sériového Focusu by ovšem vyžadovalo nemalé zásahy do auta jako takového, proto přišla ke slovu elektronická náhrada.
Doporučujeme: Rychlé Fordy na okruhu v Mostě: Fiesta ST, Focus RS a hlavně Mustang V8
Zájemci dostanou mezi přední sedadla velkou hliníkovou páku, která je ovšem s autem propojena kabelem. Pokud za ní zatáhnete, zablokují se kola zadní nápravy, ale zároveň dojde k rozpojení spojek u zadního diferenciálu, takže ten není zbytečně namáhán. U ladění této novinky těžko mohl chybět Ken Block, který má s podobným stylem jízdy bohaté zkušenosti.
Ford zatím nabídne Drift Stick pouze na americkém a kanadském trhu, přičemž cena byla stanovena na 999 dolarů (zhruba 22 tisíc korun). Zda se dočkají také evropští zákazníci, to Ford oznámí později.