Automobilka Ferrari čas od času představí nějaký ten unikátní vůz, který v rámci svého specializovaného programu staví na míru finančně dobře zajištěným zákazníkům. V minulosti jsme podobných aut viděli už několik, to nejnovější s označením P80/C je ale přece jen ještě o něco výjimečnější. V zásadě jde totiž o nově vyvinutý automobil. Což je také důvod, proč jeho příprava trvala dlouhé čtyři roky.
Zákazník požadoval moderní interpretaci modelů 330 P3/P4 a Dino 260 S. Samozřejmě kromě designu šlo také o to, aby byl výsledkem čistokrevný supersport. Ferrari proto jako základ použilo model 488 GT3. Pod nově vyvinutou karbonovou karoserií tak můžeme předpokládat přeplňovaný osmiválec o objemu 3,9 l, spojený se sedmistupňovou převodovkou. Auto nemá namířeno do běžného provozu a nemusí tudíž plnit žádné limity. Automobilka samotná ale oficiálně žádné technické detaily nezveřejnila.
Pouze upozorňuje na lak karbonové karoserie v barvě Rosso Vero, zatímco funkční karbonové prvky aerodynamiky dostaly bezbarvý lak. Interiér už v zásadě odpovídá modelu 488 GT3, je ale doplněn o unikátní čalounění závodních sedadel a karbonové výplně dveří. Protože jde o automobil určený na závodní okruhy, nemůže uvnitř chybět ani bezpečnostní klec. Zajímavé je, že si nový majitel nechal připravit dvě možné konfigurace. V okruhovém nastavení má vůz výrazný zadní spoiler a osmnáctipalcová kola s centrální maticí, v nastavení určeném pro výstavy stojí na discích o velikosti 21" a obří spoiler postrádá.
Jestli vás zajímá, kolik takové unikátní supersportovní Ferrari stojí, máte smůlu. Ceny se v podobných případech nezveřejňují. Jistě si ale dovedete představit, že přesvědčit vývojové oddělení značky k tomu, aby se čtyři roky zabývalo právě vaším automobilem, rozhodně nebude nic levného. Příběh Ferrari P80/C si můžete prohlédnout na úvodním oficiálním dvanáctiminutovém videu.