Automobilka Ferrari oficiálně představila nový model 296 GTB. Ten je zajímavý hned z několika úhlů pohledu. Především znamená pro Ferrari po letech návrat k šestiválcovému motoru, který je samozřejmě podle dnešních zvyklostí doplněn o elektromotor. Vůz lze navíc dobíjet z externí sítě, takže se bavíme o plug-in hybridu. Přesto všechno o něm Ferrari mluví jako o nejzábavnějším modelu ze své aktuální nabídky.
Ferrari 296 GTB nemá být čistokrevným supersportem, automobilka slibuje také vůz pro každodenní použití. Mimo jiné právě proto, že kapacita akumulátorů 7,45 kWh vystačí podle oficiálních údajů na elektrický dojezd 25 km. I tak se ale pořád jedná o auto neskutečných dynamických parametrů. Celkový výkon hnacího ústrojí je 830 koní a točivý moment dosahuje 740 Nm. Model 296 GTB tak nabízí více než F8 Tributo.
Přeplňovaný šestiválec 2,9 l je zbrusu nový. Pro zajímavost, na spalovací jednotku odkazuje i samotné označení, kde číslo 29 připomíná objem 2,9 l a šestka na konci vyjadřuje počet válců. Elektromotor pak nabízí 167 koní a 315 Nm. Údajně byl odvozen od techniky využívané v seriálu F1.
Italští technici si dali hodně záležet na eliminaci kilogramů navíc, způsobených přítomností elektrické části pohonu. Bez náplní a s příplatky pro další snížení hmotnosti váží 296 GTB pouze 1470 kg. Vůz je také oproti F8 Tributo menší a má kratší rozvor náprav. Sprint na 100 km/h je záležitostí na 2,9 s, akcelerace na 200 km/h proběhne za 7,3 s a nejvyšší rychlost přesahuje 330 km/h.
Design samotný si bere inspiraci u většího SF90 a některé prvky odkazují také na závodní model 250 LM ze šedesátých let. Propracovaná aerodynamika zahrnuje kromě jiného zadní aktivní spoiler, podobný tomu z LaFerrari. Jde o součást okruhového paketu Assetto Fiorano, přičemž jen samotný spoiler zvyšuje přítlak oproti standardu o 100 kg. Stejný paket obsahuje také například karbonový spoiler vpředu (+10 kg přítlaku), přepracované panely dveří znamenající úsporu 12 kg, více karbonových prvků nebo tlumiče Multimatic naladěné na závodní okruhy.
Pokud byste chtěli v připlácení pokračovat dále, lze k paketu Assetto Fiorano dokoupit ještě polepy odkazující na závodní vozy Le Mans, stejně jako odlehčený průhledný kryt motoru (-15 kg) nebo pneumatiky Michelin Sport Cup2R – opět připravené pro závodní okruhy.
Ferrari 296 GTB vyjde zájemce minimálně na bezmála 270 tisíc eur (v přepočtu necelých sedm milionů korun), první šťastlivci se ho dočkají začátkem příštího roku.