EuroNCAP testoval další nováčky. Všech sedm dopadlo skvěle, včetně nové Škody Kamiq

přidejte názor
  • Kamiq získal za ochranu dospělých osob skvělých 96 %

  • Zazářil také v oblasti asistenčních systémů

  • Výborné hodnocení obdržel rovněž elektromobil Mercedes-Benz EQC

  • Korejský SsangYong Kornado v oblasti asistenčních systémů směle konkuruje prémiovým značkám

Nejnovější „partička“ testovaných automobilů je z hlediska segmentů velmi různorodá. Ovšem bez ohledu na to, zda se jedná o elektrické SUV, kabriolet, crossover nebo městské supermini, dosáhla všechna testovaná auta (Mercedes-Benz EQC, SsangYong Korando, BMW Z4, Audi A1, Mercedes-Benz CLA, Škoda Kamiq, Ford Focus) mimořádně dobrých výsledků. Přesně řečeno si odnesla nejlepší možnou známku, tedy pět hvězd.

Velkým překvapením byl výsledek modelu SsangYong Korando, který se hodnocením 88 % za ochranu dospělých, 85 % za ochranu dětí, 68 % za ochranu chodců a 74 % za asistenční systémy stal vůbec prvním automobilem této zvedající se značky s celkovým pětihvězdičkovým výsledkem.

Elektromobil EQC po bočním nárazu do sloupu vypadal, jakoby se nic moc vážného nestalo.
Až se budete ptát, proč jsou současná otevřená auta tak těžká, vzpomeňte si na tuhle fotku

Mezi sedmičkou testovaných automobilů byla také Škoda Kamiq, která svým výsledkem rozhodně potěšila v tom smyslu, že v některých sférách, jako například ochrana chodců, překonala modely prémiových značek, jmenovitě Audi A1 nebo EQC. Kamiq získal 80 %, v případě ochrany dospělých osob to bylo 96 %, za děti si odnesl 85 % a za asistenční systémy 76 %. Pro srovnání, Scala dosáhla nepatrně lepších výsledků. 

Podle závěrečné zprávy EuroNCAP však na pomyslném piedestalu stanul Mercedes-Benz CLA, kterému se podařilo získat ve třech ze čtyř hlavních testovaných oblastí hodnocení převyšující 90 %, což je i na dnešní dobu mimořádný výsledek.

Ford Focus absolvoval něco jako „opravku“. Přestože v roce 2018 získal pět hvězd, technici mu vyčítali nedostatečnou ochranu krční páteře cestujících vpředu při nárazu zezadu. Inženýři proto Focus přepracovali, konkrétně vylepšili sedadla a jejich opěrky.

Jednotlivé testy si můžete prohlédnout na videích níže:

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?