Podobně jako automobilka Tesla začal i Volkswagen přijímat rezervace na automobil, který ještě ani nebyl představen v sériovém provedení. Stane se tak až na letošním frankfurtském autosalonu, přesto si první zájemci mohou už svůj exemplář modelu ID.3 rezervovat, přičemž se to týká také českého trhu. V souvislosti se spuštěním rezervací pak automobilka oficiálně prozradila v podstatě všechny důležité informace.
Model ID.3 má být cenově dostupným elektromobilem. Už dříve se mluvilo o tom, že základní provedení nebude stát více než 30 000 eur, což Volkswagen aktuálně znovu potvrdil. Jak se ale dalo čekat, pro začátek tahle varianta k dispozici nebude. Rezervační poplatky se týkají úvodní edice označené jako 1ST. Automobilka v tomto provedení vyrobí prvních třicet tisíc kusů, kdy cena jednoho takového nemá přesáhnout 40 000 eur, tedy v přepočtu zhruba milion korun.
Volkswagen ID.3 v provedení 1ST dostane prostřední úroveň baterií s kapacitou 58 kWh. Automobilka předpokládá, že právě tahle verze bude u zákazníků nejžádanější. Reálný dojezd má být 300 až 420 km podle aktuálních podmínek. Později bude nabídka rozšířena také o cenově nejdostupnější variantu osazenou 45kWh bateriemi, respektive o vrcholné provedení používající 77kWh akumulátory. V prvním případě je dojezd podle norem WLTP až 330 km, v tom druhém dokonce až 550 km. Jak už bylo řečeno, základní verze ID.3 nemá stát více než 30 000 eur (v přepočtu zhruba 770 000 Kč). O ceně vrcholné verze se zatím nemluví.
Rezervace na jeden z prvních 30 000 vyrobených kusů v rámci edice 1ST začal Volkswagen přijímat na 29 evropských trzích včetně toho českého. Rezervační poplatek je u nás 25 000 Kč. Tuzemští zájemci si ale na svůj automobil počkají ještě více než rok. Automobilka na svých stránkách uvádí, že si s rezervačním kódem budete moci auto objednat letos na podzim, uvedení na český trh je ale plánováno až na léto příštího roku. Ve stejném období budou zároveň předána první auta určená českým zákazníkům.
V rámci úvodní edice modelu ID.3 budou moci zákazníci využít také bezplatné dobíjení po dobou jednoho roku (limit je 2000 kWh). Dobíjet bude možné na všech veřejných stanicích i v rámci sítě Ionity. V případě nabíjecí stanice o výkonu 100 kW stačí třicet minut k dobití elektrické energie, se kterou vůz následně ujede 280 km.
Volkswagen považuje model ID.3 za Brouka nebo Golf elektrické éry. Do budoucna je zároveň plánováno velké množství dalších modelů řady ID. Tisková zpráva přímo slibuje rozšíření nabídky elektromobilů jak směrem dolů k menším automobilů, tak směrem nahoru. Mimochodem, zkratka ID. má vyjadřovat „inteligentní design, identitu a vizionářské technologie“. Brzy po ID.3 bude následovat podobný elektromobil značky Seat a příští rok dorazí také Škoda postavená na stejném technickém základu.