Právě vychází časopis Motocykl 5/2019

přidejte názor
Autor: Redakce Autobible
  • Exkluzivně: první test Suzuki Katana

  • První jízda: Ducati Diavel 1260 S

  • Redakční testy: Kawasaki Versys 1000 SE, Jawa 350 OHC Scrambler

  • Srovnávací test: BMW R 1250 GS HP vs. Honda Africa Twin

  • Rozhovor: Lukáš Pešek

  • Cestopis: Bosna a Hercegovina

 IMG_8847

Zatímco ostatní současné retrobiky se vrací do šedesátých, nanejvýš sedmdesátých let, vydala se Suzuki odlišnou cestou. Nová Katana navazuje na legendu z roku 1981, ale ve srovnání s původním modelem je mnohem méně sportovní. Nejen proto je na ní úplně jiná jízda.

Novodobá spolupráce tuzemské Jawy s čínským Shinerayem úspěšně pokračuje. Na začátku léta bude k mání nový, v pořadí již třetí model, vycházející ze stejného základu, tentokráte na bázi tolik oblíbené kategorie scrambler. A jaký ve skutečnosti je nejnovější týnecký počin? To jsme zjišťovali v prvním tuzemském testu letošní sezony.

MC_5_Katana MC_5_Jawa Scrambler

Nové BMW GS nás chce přesvědčit o svých kvalitách nejen na silnici, ale i v terénu. Tam se však musí utkat se silnou konkurencí – Hondou Africa Twin. Oba motocykly dělí propastný výkonový rozdíl 41 koní, jenže jakmile odbočíte ze silnice, rozhodují najednou úplně jiné vlastnosti a zprvu jasná dominance BMW bere za své. Kdo nakonec vyjde z off-roadového souboje jako vítěz?

Ducati v modelu Diavel před osmi lety spojila zdánlivě nespojitelné – prvky cruiseru a superbiku. Původní dvanáctistovku letos nahradila největší Testastretta, kterou v Borgo Panigale vyrábí, což se ukázalo jako krok správným směrem. Svébytný stroj se přiblížil širšímu publiku a zároveň je ještě bezpečnější.

MC_5_ST Africa x GS MC_5_Diavel

Když Kawasaki přišla do kategorie adventure s velkým Versysem, kdekdo nad řadovým čtyřválcem a přední sedmnáctkou kroutil hlavou. S odstupem času se ale ukázalo, že ochočit sportovní motor a vsadit ho do komfortního podvozku zas tak špatný nápad nebyl. A letošní model v elektronikou prošpikované verzi SE posouvá jeho sportovně-cestovní kvality o několik úrovní výš.

Husqvarna vystřelila do světa další šíp, tentokrát v černé barvě a velikosti 701. Špičkovou techniku a těžce individualistický design inženýři obohatili relativním pohodlím, což znamená, že pobyt v sedle Svartpilenu 701 nebude za trest. Užitná hodnota tak letí strmě vzhůru.

MC_5_Kawa Versys MC_5_HQV Svartpilen 701

24hodinový závod v Le Mans je jedním z nejnáročnějších v celém seriálu mistrovství světa Endurance. Česká jezdecká dvojice Ondra Ježek a Karel Hanika letos v barvách týmu Mercury Racing BMW dosáhla na skvělé 11. místo a my jsme oba hned po návratu z Francie důkladně vyzpovídali. Jaké to je, bojovat s časem nepřetržitě celý den a noc?

Největší umělci mají svůj vlastní rukopis, jejich díla poznáte na první pohled a jiné to není ani v custombuildingu. Typickým příkladem jsou stroje s ostře řezaným nápisem Mortagua Fighter, za jejichž šíleným designem stojí portugalský čaroděj Carlos Rodrigues. Jeho poslední projekt Pekelný chaos se rodil dlouhých dvacet měsíců, ale výsledek za to rozhodně stojí. Posuďte sami.

MC_5_LeMans MC_5_Mortagua

Tolik malá ochutnávka. V květnovém vydání časopisu Motocykl na vás čeká ještě spousta dalšího zajímavého čtení o motorkách!

MOTOCYKL 5/2019 vychází ve čtvrtek 9. května.

MC_5_Pod lupou RSV

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?