Možná si vzpomenete, že jsme letošní návštěvu ženevského autosalonu věnovali kromě jiného slavným automobilům z doby minulé, které se zde prezentovaly v moderní podobě. Kromě znovuzrozené Lancie Stratos nebo nádherného RUF SCR šlo také o vozítko Micro Microlino. Jeho design odkazuje na BMW Isetta. V tomto případě se nejedná o náhodný projekt předem odsouzený k záhubě. Microlino aktuálně získalo všechny potřebné homologace, takže sériové výrobě už nic nebrání. Produkce odstartuje v prosinci.
Spolu s homologacemi jsou na světě také přesné údaje o dojezdu. Microlino se bude nabízet ve dvou variantách. Levnější verze s 8kWh bateriemi ujede na jedno nabití 126 km, dražší alternativa využívající 14,4kWh baterie zvládne 202 km. Maximální rychlost činí 90 km/h.
Doporučujeme: Ženeva 2018 — Isetta, Jaguar XJ6, Lancia Stratos a Ruf SCR aneb staré ikony v novém
Microlino má oproti původním plánům počítajícím se startem výroby v polovině letošního roku půlroční zpoždění (co by za to Tesla dala), nicméně teď už by mělo být vše připraveno. V aktuální tiskové zprávě se dokonce píše, že média dostanou k dispozici první předsériová auta v září. Během podzimu budou případné připomínky zapracovány do finální verze, a ta se začne vyrábět v prosinci. Krátce poté se dočkají svého exempláře první zákazníci.
Na přesnou cenu je ještě příliš brzy. Počítá se přibližně s dvanácti tisíci eur. Jako první se vozítka dočká domácí švýcarský trh, Microlino by se ale poté mělo postupně objevit také v dalších zemích.