Elektrický Ford Mustang se bude řídit sám. V Evropě zatím ne

přidejte názor
Autor: Ford
  • Mozkem systému automatického řízení je na řidiče orientovaný infračervený kamerový systém

  • K řádnému fungování je zapotřebí výbavový paket Active 2.0

  • V současné době Ford zmapoval přes 160 tisíc kilometrů silnic v 50 státech USA a Kanady

Ford je další automobilkou, která se může pochlubit systémem automatického řízení. Jmenuje se Active Drive Assist (ADA) a k zákazníkům se dostane na konci roku 2021 jako součást výbavy elektrického SUV Mustang Mach-E a dalších, blíže nespecifikovaných modelů. Momentálně se jedná o nejvyspělejší technologii značky Ford a dalšího člena rodiny asistenčních systémů Co-Pilot 360.

K novému automatickému řízení bude zapotřebí sériově nabízený výbavový paket Active 2.0, jehož součástí je vše, co ADA potřebuje ke správnému fungování. Bude k dispozici od začátku prodejů Mustangu Mach-E. V druhé polovině roku 2021 pak začne automobilka Ford prodávat software, který umožní fungování systému ADA. Zákazníci si ho pak budou moci nainstalovat buď při návštěvě u svého prodejce Ford, nebo prostřednictvím bezdrátové aktualizace.

Kvůli autům bez řidiče začnou lidi víc pít, zjistila studie
Přečtěte si také:

Kvůli autům bez řidiče začnou lidi víc pít, zjistila studie

Systém automatického řízení značky Ford by se měl podle všeho podobat funkci Super Cruise od General Motors. ADA totiž bude používat kombinaci externích senzorů a předem zmapovaných úseků silnice, kde bude možné nechat jet vozidlo autonomně. V současné době Ford zmapoval přes 160 tisíc kilometrů silnic v 50 státech USA a Kanady, ovšem momentálně jde pouze o dálnice. V Evropě máme prozatím smůlu.

ADA se k zákazníkům dostane v roce 2021 jako volitelné rozšíření továrního paketu Active 2.0
Řidičovu bdělost bude hlídat infračervený kamerový systém, monitorující jeho oči a hlavu

Ford se netají tím, že je jeho systém velmi podobný tomu od GM, ovšem na rozdíl od zbytku konkurence by měl být chytřejší a uživatelský přívětivější. Podobně koncipované systémy automatického řízení jsou prý až příliš "silné" a při snaze řidiče opět převzít řízení kladou citelný odpor. ADA by měl na řidičovo přání reagovat okamžitě a plynule.

Pod tíhou nedávných problémů autonomního řízení vozů Tesla se Ford vynasnažil, aby řidiči byli vždy ve střehu a dávali pozor. Řidičovu bdělost bude hlídat infračervený kamerový systém, monitorující jeho oči a hlavu. Kamery by měly fungovat i ve chvíli, kdy má člověk za volantem nasazené brýle nebo masku.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?