Mercedes už před nějakou dobou odhalil velmi zajímavě vypadající koncept Vision EQXX. Jedná se o elektromobil, který vznikl s cílem nabídnout co největší dojezd. Automobilka ale nešla pouze cestou navyšování kapacity akumulátoru, velký důraz byl kladen na co největší snížení jízdních odporů. V dubnu tento vůz podnikl první cestu na Azurové pobřeží. Po ujetí trasy dlouhé tisíc kilometrů ale byly baterie nabité ještě na patnáct procent. Tento týden proto přišla druhá podobná cesta a jejím výsledkem bylo 1202 km ujetých bez jediného dobíjení.
Německá automobilka vyslala koncept Vision EQXX ze Stuttgartu do Calais a následně vůz pokračoval na britský okruh Silverstone. Zde s ním jezdec týmu Mercedes-EQ Formula E Nyck de Vries jezdil do té doby, dokud se akumulátory zcela nevybily. Celkem zvládl jedenáct kol. Dalším bodem programu pro Vision EQXX následně bylo dobíjení a přesun na festival rychlosti do Goodwoodu.
Koncept Vision EQXX samozřejmě není sériovým automobilem a pro takto extrémně dlouhý dojezd využívá spoustu velmi sofistikovaných řešení. Při kapacitě akumulátoru zhruba 100 kWh se bavíme o spotřebě pod hranicí 10 kWh/100 km. Do sériové výroby se EQXX asi nepodívá, Mercedes už dříve prohlásil, že vlastně není jisté, zda by se vůbec našli zákazníci, kteří takto dlouhý dojezd potřebují tak moc, že by byli ochotni za automobil zaplatit opravdu hodně peněz. Vůz ale ukazuje směr, jakým se bude další vývoj ubírat. Některá dílčí technická řešení se pak v sériové výrobě objeví zcela určitě.