Automobilka Honda má s ekologickými pohony poměrně bohaté zkušenosti. Jako první nabídla zákazníkům vodíkový pohon, kterým se v roce 2009 pyšnil model FCX Clarity. Po deseti letech uvádí Honda na trh svůj dlouho očekávaný elektrický retro automobil do města.
Automobilka nás dlouho napínala, zda bude sériová Honda e mít stejně líbivý a po technologické stránce pokrokový retro design jako koncept Honda Urban EV Concept z roku 2017. K naší velké spokojenosti vypadá produkční Honda e téměř identicky. Japonský výrobce dokonce neupustil ani od postranních kamer, které nahrazují konvenční vnější zpětná zrcátka. Kamery přenášejí snímaný obraz na šestipalcové displeje. V Audi e-tron nás tento prvek o svých výhodách příliš nepřesvědčil, ale třeba ho Honda implementovala lépe.
Palubní deska nové Hondy e sestává ze dvou 12,3palcových displejů. Vyvstává tak otázka, jak složitá, respektive jednoduchá bude jejich obsluha.
Celková kapacita v podlaze umístěného akumulátoru dosahuje 35,5 kWh, což stačí na homologovaný dojezd 220 km. Díky umístění v podlaze se Honda e chlubí ideálním rozložením hmotnosti mezi nápravami v poměru 50:50 a tudíž velmi dobrými jízdními vlastnostmi. Toto tvrzení z části potvrzuje i nezávislé zavěšení zadních kol. Zajímavostí je rovněž schopnost vytočit přední kola až do úhlu 45°. Poloměr otáčení je díky tomu pouze 4,3 m.
Honda e zákazníkům nabídne dvě výkonové verze pohonné jednotky: 100 kW a 113 kW. Obě disponují shodným maximálním točivým momentem 315 Nm.
Detailní informace ohledně nabíjení prozatím k dispozici nejsou. Rychlonabíječka blíže nespecifikovaného výkonu prý nabije akumulátor z 80 % za pouhých 30 minut.
Do Evropy se elektrická městská Honda dostane příští rok. Základní cenu Honda stanovila na 29 740 eur, což je v přepočtu přibližně 760 tisíc korun.