Pro skalní fanoušky automobilky Porsche přichází dobrá zpráva. Tento výrobce končí se vznětovými motory u svých modelů. Nová generace Cayenne osazená dieselem se ani nezačne vyrábět a Panameru 4S Diesel už v nabídce nenajdete, stejně jako naftový Macan. Oficiálním důvodem je klesající zájem ze strany zákazníků, což je pravda. Jenže částečná.
Pro Porsche totiž zřejmě představuje problém nastupující norma WLTP, kvůli které se kromě jiných modelů přestane nabízet také třeba BMW M3. Dieselové motory by potřebovaly další úpravy, nicméně automobilka vyhodnotila, že ty by se nevyplatily. Protože (a zde přichází ke slovu ony nízké prodeje) celkový podíl dieselových aut tvoří u značky pouze patnáct procent.
Doporučujeme: Porsche Cayenne S Diesel je opravdová lokomotiva. Odtáhne i Airbus A380
Oficiálně prý zákazníci mění své zvyky a chtějí elektrifikované pohony, jak dokazuje padesátiprocentní podíl verze 4 E-Hybrid u modelu Panamera. Zákazníci by si možná klidně vystačili s běžnými motory (které jsou obvykle lehčí a auta pak lépe jezdí), ale na některých trzích typu toho holandského jsou zkrátka hybridy cenově výhodnější. Jak dodává britský Autocar, současná stopka na vznětové motory u automobilky Porsche nemusí být věčná. Porsche ale už dříve oznámilo, že se chce více soustředit na vývoj elektrického pohonu. První sériově vyráběný elektromobil této značky by měl dorazit už příští rok.
Dieselový motor se u této značky poprvé objevil v roce 2009 pod kapotou modelu Cayenne, což nesli skalní fanoušci s velkou nelibostí. Fakticky tu ovšem Porsche se vznětovým motorem bylo ještě mnohem dříve. Zhruba v polovině minulého století vznikal známý traktor Porsche.