Automobilka Hyundai oficiálně představila novou generaci modelu Santa Fe. K dispozici tak máme kompletní informace týkající se použité techniky, spoustu fotek i několik videí. Čím bude korejská novinka lákat zákazníky?
Doporučujeme: Hyundai Santa Fe přejel Antarktidu tam a zpět. Podívejte se na video
Jak jsme věděli už dříve, design se výrazně změnil. Hyundai opět nasadil rozdělená světla, vzadu se už ale tak zásadní revoluce nekonala. Důležitější ovšem je, že Santa Fe mezigeneračně docela výrazně narostlo. Na délku měří 4770 mm, na šířku 1890 mm, na výšku 1680 mm a rozvor náprav dosahuje hodnoty 2765 mm. Jinak řečeno, oproti končící generaci je novinka o 70 mm delší, o 10 mm širší a má o 65 mm delší rozvor náprav. Pouze výška zůstala nezměněna.
Větší karoserie i rozvor mají přinést více prostoru v interiéru, který může být opět sedmimístný. Podle oficiálních materiálů je ve druhé řadě v podélném směru o tři centimetry více místa. V té třetí došlo k nárůstu bezmála o pět centimetrů, takže by měla být použitelnější než dříve. Zavazadlový prostor narostl v základním pětimístném uspořádání z původních 585 litrů na 625 litrů, při využití třetí řady sedadel vám zůstane prostor o velikosti 130 l (dříve to bylo o pět litrů méně).
Doporučujeme: Český trh v lednu 2018 — Zase další rekord, hlavně díky novým škodovkám
Paleta motorizací zahrnuje čtyři možnosti. Základem bude dvoulitrový vznětový čtyřválec R 2.0 naladěný na 110 kW (150 k) a 134 kW (182 k). Ještě silnější alternativu představuje diesel 2199 cm3, nabízející 144 kW (197 k) a 436 Nm. Tento motor známe ze současné generace. Jedinou zážehovou jednotkou v nabídce zůstane atmosférický čtyřválec 2.4 GDI s parametry 136 kW (185 k) a 241 Nm. Nové Santa Fe se bude vyrábět také s přeplňovaným benzinovým dvoulitrem, který se nás ale netýká.
Automatická převodovka bude dostupná ke všem motorizacím (pro zážehovou jednotku je standardem). V případě dieselů Hyundai nabídne nový osmistupňový automat, benzinové provedení má šestistupňovou převodovku. U vznětových jednotek si zákazníci budou moci vybrat mezi předokolkou a pohonem všech kol, benzinové Santa Fe bude vždy čtyřkolka. Samozřejmostí je rovněž řada asistenčních systémů včetně upozornění na osoby nacházející se ve druhé řadě sedadel, abyste je tam nezapomněli (Rear Occupant Alert).
Na domácím korejském trhu už je možné také podávat objednávky. Během osmi dnů Hyundai zaregistroval na 14 000 zájemců. Evropanům se nové Santa Fe oficiálně představí na autosalonu v Ženevě. Všechny podrobnosti najdete v tiskové zprávě: