Docela zajímavě se s nařčením koncernu FCA Fiat-Chrysler, že nějakým způsobem obchází měření emisí naftových aut, vypořádali v Itálii. Italská strana měla dodat evropské komisi výsledky měření emisí vybraných modelů v nezávislých laboratořích a ve skutečném provozu. Jenže pro některá podazřelá auta data kupodivu chybějí, píší Automotive News.
Konkrétně jde o Jeep Cherokee s naftovým dvoulitrem, Alfu Romeo Giulietta s motorem 1,6 l a Lancii Ypsilon s motorem 1,3 l. Italská strana prostě měření podle postupu předepsaného evropskou komisí vynechala a dodala jen potvrzení, že jsou auta v pořádku. Podezření, že s emisními systémy těchto aut není něco v pořádku, tak ještě vzrostlo.
Doporučujeme: Dieselgate na pokračování — Citroën C4 Cactus překročil emise v reálném provozu o 730 %
Mluvčí italského ministerstva dopravy mediím sdělila, že žádný klíčový test vynechán nebyl a že všechna důležitá data byla poskytnuta.
Podle německých a francouzských nezávislých zkoušek vypouštěl Jeep Cherokee s dvoulitrovým dieselem v běžném provozu 5,3x až 9,9x více emisí NOx, než dovoluje norma Euro 5. Fiat 500L s motorem 1,6 l pak vypustil v provozu 5,6krát více emisí, než je dovoleno. Prozatím se ale koncern FCA nepřiznal a ani mu nebylo dokázáno, že vozy skutečně obsahují zařízení, které by cíleně obcházelo emisní test.