Výkonové války se neodehrávají jen na poli supersportů. O titul nejvýkonnějšího auta se začal přetahovat také Mercedes s Volkswagenem ve třídě pracovních pick-upů. Volkswagen namontoval do Amaroku šestiválcový diesel, Mercedes odpověděl silnější verzí vlastního šestiválce. A Volkswagen pak přišel s dalším posílením motoru 3.0 TDI V6.
Co na to Mercedes? Čeká, jak se zachovají zákazníci. Na dotaz australského magazínu Drive.com.au totiž automobilka odpověděla, že nemůže nějaký silnější motor pod kapotou pick-upu třídy X vyloučit, ale musí dávat smysl z obchodního hlediska. Jinak řečeno, když bude reálný zájem, takové auto opravdu vznikne.
Doporučujeme: Mercedes představuje novou třídu X jako obytňák i jako pojízdnou kuchyň
Stojí za připomenutí, že právě na australském trhu jsou luxusnější a výkonnější pick-upy velmi populární. Žádané jsou ale také v USA a navíc se z nich dnes stávají i stylové doplňky u bohatších zákazníků, kteří mají aut několik. Takže pokud vznikne poptávka po třídě X s osmiválcem, Mercedes zákazníkům rád vyjde vstříc. Stačí se podívat na úspěch třídy G v provedení AMG nebo osmiválcového Land Roveru Defender. Taková auta přece nikdo reálně nepotřebuje...
Automobilka Mercedes-Benz dodává, že nelze počítat s osmiválcem 4,0 l přímo od AMG. Velkou šanci ale má jeho podladěná verze s výkonem 455 koní a točivým momentem 700 Nm z běžných modelů. Jednalo by se přirozeně o okrajový luxusní model, hlavní jádro prodejů tvoří opravdové pracovní verze s naftovými čtyřválci.