Automobilka Chrysler z koncernu FCA začíná odhalovat koncept autonomního vozu pro lidi, které více zajímají sociální sítě než auta. Svědčí o tom už skutečnost, že koncept Chrysler Portal se nepředstaví na blížícím se tradičním autosalonu v Detroitu, ale na výstavě spotřební elektroniky CES v Las Vegas.
Podle Chrysleru se jedná o auto pro tzv. „Millenials“, tedy generaci narozenou v 90. let. Zatímco starší generace měly získání řidičského oprávnění co možná nejdříve na seznamu hlavních priorit, Millenials to údajně mají jinak.
Ovšem i tato generace dorůstá a Chrysler pro ni chce mít hotové sériové autonomní auto, až bude zakládat rodiny. Koncept proto přináší veškeré moderní elektronické vymoženosti. A navíc je navržen tak, aby bylo možné auto dovybavit moderními funkcemi podle toho, co zrovna bude „in“.
Doporučujeme: Smrtelné nehody Tesly připomněly, že její „Autopilot“ vážně není autopilot
Chrysler Portal má také systém autonomního řízení třetí generace. To umí plně převzít kontrolu nad vozem, pokud ho o to řidič požádá. Ovšem stále ještě může dojít k tomu, že systém vyzve řidiče, aby řízení znovu převzal. Proto má koncept klasický volant a pedály.
Mezi zajímavosti Chrysleru Portal patří třeba rozpoznávání obličejů a následné nastavení oblíbených funkcí podle konkrétní osoby. Nechybí hlasové ovládání otevírání dveří a třeba také palubní intercom pro komunikaci lidí vpředu s cestujícími ve třetí řadě. Uspořádání interiéru je totiž 2+2+2.
Pod podlahou se v třímetrovém rozvoru ukrývá 100kWh akumulátor. Ačkoli o použitém elektromotoru a jeho výkonu Chrysler zatím nemluví, vůz má mít dojezd 250 mil (402 km) a po 20minutovém nabíjení z rychlonabíječky má ujet nejméně 240 km.