Chrysler Portal je koncept autonomního MPV pro lidi, které auta nezajímají

03.01.2017
přidejte názor
Autor: Redakce
  • Chrysler Portal je koncept autonomního elektrického MPV pro šest lidí

  • Je to také auto pro generaci, která se o auta a řízení nezajímá

  • Koncept dovoluje nahrávat funkce podle toho, co je zrovna v módě

Automobilka Chrysler z koncernu FCA začíná odhalovat koncept autonomního vozu pro lidi, které více zajímají sociální sítě než auta. Svědčí o tom už skutečnost, že koncept Chrysler Portal se nepředstaví na blížícím se tradičním autosalonu v Detroitu, ale na výstavě spotřební elektroniky CES v Las Vegas.

Podle Chrysleru se jedná o auto pro tzv. „Millenials“, tedy generaci narozenou v 90. let. Zatímco starší generace měly získání řidičského oprávnění co možná nejdříve na seznamu hlavních priorit, Millenials to údajně mají jinak.

Chrysler Portal Takto si Chrysler představuje interiér auta pro lidi, kteří budou raději na Facebooku, než aby se vyrazili projet autem na oblíbenou silnici
Chrysler Portal Uspořádání interiéru je 2+2+2 a pod podlahou je 100kWh akumulátor umožňující dojezd 402 km. Dveře se otevírají hlasem

Ovšem i tato generace dorůstá a Chrysler pro ni chce mít hotové sériové autonomní auto, až bude zakládat rodiny. Koncept proto přináší veškeré moderní elektronické vymoženosti. A navíc je navržen tak, aby bylo možné auto dovybavit moderními funkcemi podle toho, co zrovna bude „in“.

Doporučujeme: Smrtelné nehody Tesly připomněly, že její „Autopilot“ vážně není autopilot

Chrysler Portal má také systém autonomního řízení třetí generace. To umí plně převzít kontrolu nad vozem, pokud ho o to řidič požádá. Ovšem stále ještě může dojít k tomu, že systém vyzve řidiče, aby řízení znovu převzal. Proto má koncept klasický volant a pedály.

Mezi zajímavosti Chrysleru Portal patří třeba rozpoznávání obličejů a následné nastavení oblíbených funkcí podle konkrétní osoby. Nechybí hlasové ovládání otevírání dveří a třeba také palubní intercom pro komunikaci lidí vpředu s cestujícími ve třetí řadě. Uspořádání interiéru je totiž 2+2+2.

Pod podlahou se v třímetrovém rozvoru ukrývá 100kWh akumulátor. Ačkoli o použitém elektromotoru a jeho výkonu Chrysler zatím nemluví, vůz má mít dojezd 250 mil (402 km) a po 20minutovém nabíjení z rychlonabíječky má ujet nejméně 240 km.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?