Na výstavě Busworld 2019 v Bruselu se ve světové premiéře představil nový městský autobus H2.City Gold firmy CaetanoBus pro nějž Toyota dodala a nainstalovala sadu palivových článků. Byl tak završen první krok v rámci spolupráce, kterou v září 2018 oznámily Toyota Motor Europe s konstrukční a výrobní společností z Portugalska CaetanoBus SA s cílem vyrábět městské autobusy s pohonem využívajícím vodíkové palivové články.
Týmy firem TME a CaetanoBus vyvinuly nový autobus poháněný palivovými články, který je dalším krokem na cestě k vodíkové společnosti. Výsledek je současně důkazem dobré adaptability technologie palivových článků Toyoty i nad rámec osobního vozu Mirai.
Sada článků je umístěna na střeše autobusu a je spojena s pěti vodíkovými nádržemi o celkové kapacitě 37,5 kg, což vozidlu zajišťuje dojezd až 400 km. Autobus natankuje vodík natlakovaný na 350 bar během 9 minut. Za jízdy vypouští pouze vodní páru.
Zkušební verze autobusu se již v příštích měsících objeví v praktickém provozu v různých evropských městech před komerčním nasazením naplánovaným na polovinu roku 2020.
Toyota v souladu se svojí vizí bezuhlíkové společnosti, definované ve strategickém plánu Toyota 2050 Environmental Challenge, prosazuje využití technologie palivových článků i mimo osobní automobily, tedy např. v nákladních automobilech, lehkých užitkových vozidlech, vysokozdvižných vozících a autobusech.