BMW M1 se vrací jako hybrid Vision M Next s výkonem 600 koní

1 nový názor
  • Dle zákulisních informací půjde o limitovanou sérii před příchodem druhé generace i8

  • Produkční verze by měla být v prodeji už v příštím roce

  • Hybridní ústrojí má maximální systémový výkon 441 kW (600 k)

V rámci akce #NEXTGen v budově BMW Welt v Mnichově automobilka představila koncept sportovního vozu poháněného plug in hybridním ústrojím, který předznamenává příchod druhé generace sporťáku i8. Jeho nově vyvinutý dvoulitrový benzínový čtyřválec s turbem a dva elektromotory umí dohromady poslat na kola sílu až 441 kW (600 k), přičemž je možné volit mezi pohonem obou náprav, nebo pouze té zadní. Na 100 km/h má koncept rychlit za rovné tři sekundy a maximální rychlost činí 300 km/h. Na elektřinu Vision M Next ujede až 100 km. Celý systém se má v budoucnu objevit u vozů z divize M.

Naznačené „žaluzie“ na zádi odkazují na M1 – první a dosud poslední supersportovní automobil BMW M ze sedmdesátých let
Spolu s autem ukázalo BMW také elektrický roadster Vision DC Roadster. Žádné údaje o výkonu nebo dojezdu ale firma nezveřejnila

Koncept také představuje vizi BMW ohledně zážitků při cestování. Ve zkratce, má mít dvě tváře, ztělesněné dvěma režimy. V módu EASE umožní řidiči relaxovat, zatím co auto zastane maximum možné práce, BOOST pak přinese adrenalin a zábavu. Ale teď zpět do reality – toto auto se má podle zákulisních informací skutečně vyrábět v limitované edici, která má být jemně dopovanou verzí druhé generace sportovního BMW i8. Pro připomenutí, první generace ze svého ústrojí s elektromotorem a přeplňovaným tříválcem o objemu 1,5 litru dostala nejprve 266 kW (362 k) a od roku 2018 po příchodu verze Roadster pak 275 kW (374 k).

Test BMW i8 Roadster: Když chcete být hodně vidět
Přečtěte si také:

Test BMW i8 Roadster: Když chcete být hodně vidět

Novinka má převzít klíčové designové prvky i8, tedy vzhůru otevírané dveře a siluetu inspirovanou ikonickým BMW M1 a jeho předobrazem, konceptem BMW Turbo z pera designéra Paula Bracqua, představeným v roce 1972. Sériová verze by se měla objevit už na letošním autosalonu ve Frankfurtu, přičemž zákazníkům má být k dispozici nedlouho poté.

JohnST (neregistrovaný)
To je co za hruza pre boha! To vyzera, ze to navrhoval nejaky cinsky teeneger.
  • Našli jste v článku chybu?