BMW se jen tak svých obřích ledvinek zbavovat nebude. A to ani v éře elektrických aut, která masku chladiče ze své podstaty nepotřebují. Dokládají to nejnovější zprávy z Mnichova. Automobilka totiž ukázala ledvinky chystaného elektrického SUV BMW iNext. Velké jsou proto, že poslouží jinému účelu.
Maska chladiče svým tvarem navazuje na aktuální modely BMW s největšími ledvinkami. Řeč je hlavně o nepřehlédnutelném BMW X7 nebo chystaném modelu řady 4. Vzhled je jen mírně upraven, aby působil futuristickým dojmem.
Velká plocha ale i tak dává smysl. Inženýři za ni totiž ukryjí sadu senzorů, které pomůžou vozu s adaptací autonomního řízení třetí úrovně. Ta už umožňuje samostatnou jízdu vozu v nízkých rychlostech, řidič ale musí být stále ve střehu a v případě potřeby zasáhnout.
Jak fungují jednotlivé úrovně autonomního řízení
Autonomní řízení | Funkce |
---|---|
Level 1 | Asistence řidiči: pomoc při brzdění, adaptivní tempomat a pod. |
Level 2 | Částečná automatizace: systémy pomáhají s řízením, řidič musí mít ruce na volantu |
Level 3 | Podmíněná automatizace: vůz jede bez zásahu řidiče za ideálních podmínek do 60 km/h. Řidič nemusí mít ruce na volantu |
Level 4 | Vysoká automatizace: auto jede samo, včetně navigace. Řidič nezasahuje, ale je přítomen |
Level 5 | Plná automatizace: z řidiče se stává cestující, auto jede zcela samo. A to i bez posádky |
Samotný projekt BMW iNext může být pro mnichovskou automobilku stejně revoluční jako elektromobil ID.3 pro Volkswagen. První samostatně vyvíjené elektrické SUV má nabídnout v nejlepší konfiguraci dojezd až 600 kilometrů na jedno nabití. Firma si tak od vozu slibuje, že za volanty luxusních elektromobilů přiláká více řidičů. A že mu pomůže zaútočit na poměrně úspěšnou Audi e-tron.