BMW ukázalo obří ledvinky elektromobilu iNext. Využije je jako senzory

30.07.2020
přidejte názor
  • Elektrické SUV BMW iNext vyjede příští rok, automobilka ukázala jeho masku chladiče

  • Ta nebude o nic menší než u vozů se spalovacím motorem, plochu využije pro senzory

  • Auto s dojezdem až 600 kilometrů by mělo zvládat autonomní jízdu třetí úrovně

BMW se jen tak svých obřích ledvinek zbavovat nebude. A to ani v éře elektrických aut, která masku chladiče ze své podstaty nepotřebují. Dokládají to nejnovější zprávy z Mnichova. Automobilka totiž ukázala ledvinky chystaného elektrického SUV BMW iNext. Velké jsou proto, že poslouží jinému účelu.

Maska chladiče svým tvarem navazuje na aktuální modely BMW s největšími ledvinkami. Řeč je hlavně o nepřehlédnutelném BMW X7 nebo chystaném modelu řady 4. Vzhled je jen mírně upraven, aby působil futuristickým dojmem.

Audi odsouvá plány na částečně autonomní řízení. Brzdí ho legislativa
Přečtěte si také:

Audi odsouvá plány na částečně autonomní řízení. Brzdí ho legislativa

Velká plocha ale i tak dává smysl. Inženýři za ni totiž ukryjí sadu senzorů, které pomůžou vozu s adaptací autonomního řízení třetí úrovně. Ta už umožňuje samostatnou jízdu vozu v nízkých rychlostech, řidič ale musí být stále ve střehu a v případě potřeby zasáhnout.

Jak fungují jednotlivé úrovně autonomního řízení

Autonomní řízení Funkce
Level 1 Asistence řidiči: pomoc při brzdění, adaptivní tempomat a pod.
Level 2 Částečná automatizace: systémy pomáhají s řízením, řidič musí mít ruce na volantu
Level 3 Podmíněná automatizace: vůz jede bez zásahu řidiče za ideálních podmínek do 60 km/h. Řidič nemusí mít ruce na volantu
Level 4 Vysoká automatizace: auto jede samo, včetně navigace. Řidič nezasahuje, ale je přítomen
Level 5 Plná automatizace: z řidiče se stává cestující, auto jede zcela samo. A to i bez posádky

Samotný projekt BMW iNext může být pro mnichovskou automobilku stejně revoluční jako elektromobil ID.3 pro Volkswagen. První samostatně vyvíjené elektrické SUV má nabídnout v nejlepší konfiguraci dojezd až 600 kilometrů na jedno nabití. Firma si tak od vozu slibuje, že za volanty luxusních elektromobilů přiláká více řidičů. A že mu pomůže zaútočit na poměrně úspěšnou Audi e-tron.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?