Pro značku BMW není nic neobvyklého, že před uvedením nového modelu na trh ukáže veřejnosti nejdřív vizi některého ze známých úpravců. Příkladem budiž například retro řada R NineT, které předcházel koncept R90 z dílny Rolanda Sandse, nebo bagger K1600B, inspirovaný studií Concept 101 od stejného autora. Při prezentaci další připravované novinky se letos německá značka rozhodla změnit dodavatele nápadů. Oslovila japonskou partu Custom Works Zon, která se zabývá hlavně úpravami motocyklů Harley-Davidson. BMW si zřejmě nevybralo tyto specialisty náhodou. Zadání totiž znělo použít prototyp nového boxeru, který podle obří velikosti válců a názvu stavby - R18 - má nejspíš zdvihový objem kolem 1 800 cm3. A to by mohlo znamenat, že bavorští chtějí přetáhnout na svou stranu nějaké fanoušky H-D.
Při výběru úpravce měli evidentně šťastnou ruku. Koncept R18 nejenže získal na výstavě Hot Rod Show v japonské Yokohamě titul nejhezčího customu, ale odkrývá prototyp motoru, jak jen to je možné. Díky tomu můžeme vidět celou tu masu železa i detaily žebrovaných válců a chromovaných krytů ventilových zdvihátek. Vzhledem k blížícímu se vstoupení normy Euro 5 v platnost se tato konstrukce jeví jako velmi odvážný krok, ale BMW už má údajně recept na to, jak udržet ve výrobě modely řady Heritage s olejovo-vzduchovým chlazením i po roce 2020. Tak proč by stejnou metodu nevyužila u nového velkého boxeru? Na podrobnosti si ještě nějaký čas počkáme, ale vypadá to, že s modelem R 1200 C (který se vyráběl do roku 2004) neřekla mnichovská značka v kategorii cruiserů poslední slovo.