Rok 2019 se u Audi nese v duchu oslav 25. výročí představení prvního RS modelu. Účet je zatím poměrně zajímavý. Audi Sport letos představilo RS6 Avant, RS7 Sportback a nyní k větším sourozencům přidává dvojici ostrých provedení Audi Q3. Kromě standardního SUV bude RS Q3 k dostání také s nedávno představenou karoserií Sportback. Ta by mohla mít úspěch. Zvlášť v zelené barvě Kyalami totiž trochu připomíná zmenšeninu Lamborghini Urus.
Ostré Q3 opět pohání oceňovaný pětiválec 2,5 l, ovšem posílený o 44 kW a 30 Nm. Mezigenerační snížení hmotnosti o 26 kg by mohlo mít blahodárný dopad na chování obou ostrých Q3 v zatáčkách. Podvozek je oproti standardním modelům snížený o rozumných 10 mm.
S tímto motorem je akcelerace z 0-100 km/h otázkou 4,5 sekundy a maximální rychlost je klasických 250 km/h, ovšem za příplatek se dá „maximálka“ zvýšit až na 280 km/h. Dynamiku obou modelů krotí ocelové brzdy s vrtanými kotouči o průměru 375 a 310 mm. Na seznamu volitelné výbavy najdete také karbon-keramické brzdy s téměř totožným průměrem kotoučů (380 mm a 310 mm). Standardní 20palcová kola lze nahradit 21palcovými.
Všechny modely RS z Ingolstadtu mají poháněná všechna kola, přičemž hnací sílu motoru přenáší standardně nabízená 7stupňová převodovka S tronic. Podobně jako většina podobně sportovně laděných aut jsou také RS Q3 a RS Q3 Sportback vybaveny jízdními režimy, které modifikují nastavení pohonné jednotky, podvozku a převodovky. Kromě režimů Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency a Individual se na volantu objevuje tlačítko RS Mode, pod nímž si řidič může uložit osobní kombinaci nastavení.
Ceny nového Audi RS Q3 zatím nebyly zveřejněny a prodeje odstartují v prvním čtvrtletí příštího roku. Nejdřív se dočkají domácí zákazníci.