Audi Q8 si na nezájem zákazníků určitě stěžovat nemůže, a to ani v případě českého trhu. Zájemcům tak příliš nevadilo, že byla k dispozici jediná motorizace: naftový třílitrový šestiválec naladěný na 210 kW (286 k). Teď se nabídka konečně rozšiřuje, kdy tím hlavním je příchod benzinového provedení s označením 55 TFSI.
Jak jste asi už poznali, benzinová Q8 bude mít vyšší výkon než dosavadní dieselová motorizace. Přesně řečeno zážehový přeplňovaný šestiválec o objemu 3,0 l nabídne 250 kW (340 k) a 500 Nm. Rozměrném crossoveru to stačí ke zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,9 s a k dosažení nejvyšší rychlosti 250 km/h, dané omezovačem (Q8 50 TDI potřebuje 6,3 s a maximálně jede 245 km/h).
Kromě nového benzinového šestiválce přidalo Audi do nabídky ještě druhou dieselovou variantu. Q8 45 TDI opět pracuje se šestiválcem, ten má ovšem výkon 170 kW (231 k) a vrchol točivého momentu 500 Nm. Tento slabší diesel akceleruje z nuly na 100 km/h za 7,1 s a nejvíce zvládne 233 km/h.
Pro obě motorové novinky platí, že to jsou mild-hybridy. V zásadě se nejedná o žádnou převratnou novinku, nýbrž o podobné řešení, jaké Peugeot nabízel u motorů e-HDi už před delší dobou. K motoru je pomocí řemenu připojen menší elektromotor. Ten je využíván ke generování elektrické energie při brzdění a zároveň k roztáčení spalovací jednotky. Hlavním rozdílem oproti Peugeotu je fakt, že koncernový systém pracuje s napětím 48 V. Díky elektromotoru roztáčejícímu motor může být spalovací jednotka zcela vypnuta i při jízdě (v rozmezí od 55 do 160 km/h) a při zpomalování může systém start/stop motor vypnout už při 22 km/h. V praxi toto řešení údajně přinese úsporu až 0,7 l/100 km.
V Německu stojí benzinová Audi Q8 55 TFSI 76 300 eur, slabší diesel Q8 45 TDI vás vyjde na 73 300 eur.