Audi představilo koncept elektrického SUV-kupé, nazvaný Q4 Sportback e-tron. Ten sekunduje SUV, jenž se už v roce 2019 představilo na autosalonu v Ženevě. Jde o jeho sportovněji střiženou variantu. Oba vozy mají totiž stejný rozvor 2,77 m, Sportback je ale s délkou 4,6 a výškou 1,6 metru o centimetr delší a kratší než Q4. Obě auta také využívají platformu pro elektromobily MEB, na které bude stát například i Škoda Enyaq.
Z hlediska designu chce nový koncept zaujmout hlavně svažující se zádí. Ta je zakončena výraznými brzdovými světly s děleným LED segmenty. Nápadné světlomety ale najdeme i vpředu, model se pomocí diodového denního svícení snaží mít svůj unikátní „světelný podpis“. Podobný prvek jsme už viděli třeba na nové Audi A3.
Protože jde zatím jen o koncept, si mohli designéři dovolit více futuristických prvků. Za pozornost stojí fakt, že Audi Q4 Sportback e-tron má skryté kliky. Navíc stojí na obřích 22palcových kolech, které by byly v reálu už poněkud nepraktické. Každopádně podle tiskové zprávy chce svým designem odkazovat na slavné quattro z osmdesátých let.
Uvnitř automobilka slibuje prostornost z vyšších tříd. Samozřejmostí mají být luxusní materiály, třeba kůže, Alcantara, chrom nebo plasty s kvalitním lakováním. Základní údaje promítne Audi Virtual Cockpit nebo velký head-up displej s rozšířenou realitou pro navigaci. Uprostřed pak najdeme dotykový displej pro systém MMI s úhlopříčkou 12,3 palce.
Dva elektromotory a 306 koní výkonu
Koncept Audi Q4 Sportback e-tron láká také na rychlé svezení. Budou ho pohánět dva elektromotory, zadní s dvojnásobným výkonem oproti přednímu (150 kW vzadu, 75 kW vpředu). Celkem tedy 225 kW (306 k), točivý moment bude mít hodnotu 310 Nm vzadu a 150 Nm vpředu. Údaje o akceleraci nebo maximální rychlosti zatím k dispozici nejsou.
Elektřina se uloží do baterie o velikosti 82 kWh, která by podle měření WLTP měla poskytnout dojezd až 450 kilometrů na jedno nabití. Maximální výkon palubní nabíječky má být 125 kW, pokud tedy Q4 Sportback e-tron připojíte k nejrychlejším stojanům, zvládne se do 80 procent své kapacity dobít za půl hodiny.
Audi slibuje u svého elektromobilu ale také velmi dobré jízdní vlastnosti. Je to dáno ideálním rozložením hmotnosti. Elektrické články váží něco málo přes půl tuny, jsou uložené v podlaze a tak má koncept nízko umístěné těžiště. Rozložení hmotnosti je navíc 50:50 mezi nápravami. O komfort se pak starají adaptivní tlumiče.