Audi A6 nové generace: Známý design, armáda asistentů a inspirace Range Roverem

přidejte názor
Autor: Redakce
  • Audi oficiálně představilo novou generaci modelu A6

  • Osmé vydání sedanu vyšší střední třídy je delší, širší a nižší 

  • Zájemci se mohou těšit na armádu různých senzorů, řízení zadní nápravy, vzduchový podvozek a dva dotykové displeje na středovém panelu

  • Bez ohledu na zvolený motor bude nová A6 částečně hybridní 

  • Na trh dorazí nová A6 v červnu 

Po nové A8 představuje automobilka Audi další svou důležitou novinku. Příští týden se v Ženevě ukáže v pořadí už osmá generace modelu A6. Vnější design žádnou revoluci nepřináší, technických zajímavostí je ale opravdu hodně. První zájemci nebudou muset na nákup příliš dlouho čekat. Do prodeje se dostane nová A6 už v červnu letošního roku.

Osmá generace A6 měří na délku 4939 mm, široká je 1886 mm a vysoká 1457 mm. Jinak řečeno, výměnou generací došlo k nárůstu délky o 7 mm, šířka se zvětšila o 12 mm a výška naopak o 2 mm klesla. O rozvoru náprav oficiální tisková zpráva nic neříká. Design jako takový vás pravděpodobně nepřekvapí, za pozornost ovšem stojí přední diodová světla, která ve vrcholné verzi HD Matrix LED využívají pět diodových linek coby denní svícení. Na výběr bude 14 odstínů karoserie, přičemž sedm je nových. Nabídka disků zahrnuje velikost až 21 palců s pneumatikami o rozměru 255/35.

Doporučujeme: Audi RS 3 je lidový supersport. Podívejte se, jak při sprintu potrápí Porsche, RS 5 a další

Interiér ve velké míře navazuje na A8. I zde tedy najdete systém podobný tomu, s čím dříve přišel Range Rover Velar. Na středovém panelu se místo obvyklých tlačítek nacházejí dva dotykové displeje. Spodní má velikost 8,6" a je určen zejména pro ovládání klimatizace. Horní displej multimediálního systému MMI nabídne obrazovku o velikosti 10,1" a vše to může doplnit ještě displej na místě přístrojového štítu (12,3"). Aby displejů nebylo málo, nechybí ani průhledový neboli head-up displej.

Audi A6_17 Na první pohled je nová Audi A6 jen zmenšenou A8, což ale není nic překvapivého. Pět linek denního svícení znační vrcholnou verzi světel
Audi A6_16 Myslelo se také na hmotnost. Víko zavazadelníku, přední kapota, blatníky nebo dveře jsou vyrobeny z lehkého hliníku

Audi slibuje více místa v interiéru a pohodlné sedačky. Protože je jasné, že A6 ve velkém míří na firemní klientelu, připravila automobilka možnost uložit nastavení zahrnující až 400 parametrů pro sedm řidičů. Základní objem zavazadelníku se mezigeneračně nezměnil, hodnota 530 litrů je zřejmě dostatečná.

Nabídka motorizací zahrnuje pro začátek čtyři položky. Zájemci o benzinovou verzi si nemohou vybírat, pro ně je připraven šestiválec 3.0 TFSI naladěný na 250 kW (340 k) a 500 Nm. Toto provedení zrychlí z nuly na 100 km/h za 5,1 s a nejvíce zvládne 250 km/h, protože ho dále nepustí omezovač.

Doporučujeme: Nové Audi A7 Sportback už je jen hybrid. A zatím bez dieselu

Podobné dynamické parametry nabídne dieselový šestiválec 3.0 TDI s parametry 210 kW (286 k) a 620 Nm. U něj automobilka slibuje spotřebu 5,5 až 5,8 l/100 km. Sáhnout budete moci také po slabší verzi naftového šestiválce (45 TDI) naladěné na 170 kW (231 k) a 500 Nm, základem pak bude čtyřválec 40 TDI (150 kW/204 k a 400 Nm). Všechny motorizace jsou částečně hybridní – motor je doplněn o malý generátor, sloužící zároveň jako startér. Díky tomu může nová A6 jet pouze setrvačností v rychlostech 55 až 160 km/h, respektive umí vypnout motor při zastavování už při rychlosti 22 km/h. Toto řešení má ušetřit až 0,7 litru paliva na 100 km.

Všechny šestiválce mají standardně pohon všech kol, převodovka je vždy automatická. Dieselové šestiválce používají osmistupňovou převodovku, zážehový šestiválec a naftové čtyřválce pracují se sedmistupňovou převodovkou S tronic. Podobně se liší také koncepce pohonu všech kol. V kombinaci s osmistupňovou převodovkou dostanete mezinápravový diferenciál, s převodovkou S tronic spolupracuje mezinápravová spojka.

Audi A6 nové generace rovněž nabízí armádu různých jízdních asistentů. Díky tomu umí jezdit téměř zcela autonomně. V nejvyšších verzích si vůz poveze pět radarových senzorů, pět kamer, dvanáct ultrazvukových senzorů a jeden laserový skener. Jízdní vlastnosti pak vylepší systém natáčení zadní nápravy, o patřičný komfort se případně postará vzduchové odpružení.

Více se o nové A6 dočtete v podrobné tiskové zprávě:

Otevřít tiskovou zprávu

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?