BMW M850i xDrive Gran Coupé
Gran Coupé je požitkářské auto. Co ho odlišuje od sedanů řad 5 a 7 je jízda. Sice vám nezprostředkuje tak nefiltrovaný zážitek jako opravdu sportovní auta, to ale ani nikdo nečeká. V ostatních ohledech je M850i naprosto suverénním strojem, jehož jízdnímu projevu se ani menší pětka, a už vůbec ne sedmička, nemohou rovnat. Škoda jen, že řízení postrádá zpětnou vazbu. Jízdní projev Gran Coupé je fenomenální, stejně jako jeho podvozek. A navzdory tužšímu set-upu si zachovává vytříbený komfort odpružení, pokud tedy nezvolíte režim Sport.
Třešničkou na dortu je bezesporu motor. Osmiválec má sílu, charakter, zvuk. Dokonce i v režimu Eco Pro zní sonorně, ve Sportu si pak navzdory částicovému filtru zapráská z výfuků. Zvuk je sice částečně generován uměle pomocí reproduktorů, ale ani kolemjdoucí nezůstanou o lahodné tóny ochuzeni.
Mercedes-Benz GLE 400 d
Třída GLE, která začínala jako někdejší „emelko“, je vlastně již takovým inventářem Mercedesu. Ve své čtvrté generaci toto velké SUV přiváží i výkonnější verze řadového třílitrového biturbo šestiválce disponujícího 243 kW a 700 Nm. Tento jeden z nejlepších dieselů dneška má s tímto 2,3t pořízkem evidentně více práce než třeba s takovým CLS, dynamika je ale přesto výtečná. Na stovku GLE 400 d dorazí za necelých šest sekund.
Motor má podmanivý šestiválcový zvuk a jeho spojení s devítistupňovým automatem je harmonické. Převodovka řadí jako, když bičem mrská, a to i směrem dolů, prakticky tedy nemáte potřebu do její práce jakkoliv zasahovat. Výborně táhne a pochvalovat si ho budou zejména ti, kdo potřebují tahat těžké přívěsy.
Peugeot 208 1.2 PureTech GT Line
Nová dvěstěosmička je příjemným oživením mezi malými automobily. Vyzkoušeli jsme vrchol nabídky, top provedení GT Line s prověřeným a oceňovaným tříválcem 1.2 PureTech se 130 koni a automatem. Dynamicky jde o ukázkový příklad „warm hatche“ se svižným odpichem a agilním šasi. Podvozek je však i v této o něco snížené verzi naladěn směrem ke komfortu, což sice znamená pořád velmi slušné žehlení nerovností a příjemnou plavnost i na 17" kolech, do zatáček jej však musíte hezky usadit a v rychlém sledu zatáček počítat s měkčím odpružením.
Nová 208 umí všechno minimálně stejně dobře jako předchůdkyně, řadu věcí však zvládá ještě lépe. Rozhodně přidala na stylu a interiér teď konečně může být srovnáván s tím nejlepším, co jde v dané třídě koupit.