Původní Alpine A110 je mezi fanoušky rallye velkým pojmem. Nedosahuje sice věhlasu Stratosu, Escortu či jiných úspěšných zadokolek tehdejší éry, ale četné úspěchy vozu nelze ignorovat. Ostatně v roce 1973 vyhrál mistrovský titul ve světovém šampionátu. Alpine chce na závodní úspěchy svého rallye modelu navázat novou variantou znovuzrozeného modelu A110, který se veřejnosti v sériovém provedení představil v roce 2018.
Alpine A110 Rallye ovšem není první závodní provedení tohoto malého sportovního vozu. Francouzský výrobce již představil okruhové verze Cup a GT4. Stejně jako oba dva předchozí soutěžní vozy také rallye speciál je zcela nově postavený vůz.
Design a vývoj si na starost vzala společnost Signatech. Jako základ využila právě odlehčeného okruhového provedení Cup. Největší změnou na podvozku jsou třícestné hydraulické tlumiče a silnější brzdy Brembo.
Motor je i nadále tentýž přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,8, ovšem vyladěný na výkon převyšující 224 kilowattů. Řazení má v popisu práce 6stupňová sekvenční převodovka.
Poháněná jsou výhradně zadní kola, což je v současném světě rallye spíše výjimkou. Jednodušší systém pohonu je výrazně levnější na výrobu. O to Alpine šlo především – nabídnout soukromým jezdcům schopné a zábavné náčiní za rozumné peníze.
Alpine A110 Rallye v základním provedení stojí 150 tisíc eur, tedy zhruba 3,9 milionu korun. Za soutěžní auto připravené závodit je to velmi rozumná částka. Homologace ještě probíhá, ale Alpine tvrdí, že její úspěšné dokončení je otázkou několika málo týdnů.
První kusy Alpine A110 Rally se k zákazníkům dostanou na začátku roku 2020.