Alfa Romeo Giulietta končí. „Očekáváme, že z výroby odejde na konci tohoto roku. Trendem v C-segmentu jsou nyní SUV, proto nahradíme Giuliettu modelem Tonale,“ řekl britskému magazínu Autocar produktový šéf Alfy Romeo Fabio Migliavacca. Vůz, který se vyrábí už deset let, se tak druhé generace nedočká.
A není se čemu divit. Zájem o stárnoucí kompaktní hatchback, který si stále držel poměrně vysokou cenu, za léta postupně opadl. Zatímco v roce 2011 se ho prodalo téměř 79 tisíc kusů, loni to bylo jen 15 690. Z toho na český trh připadlo jen 22 aut. Giulietta je stále ještě v nabídce. Začíná na ceně 422 tisíc korun se základní výbavou a motorem, většina verzí ale stojí půl milionu a výš.
Alfa Romeo proto logicky větří šanci jinde. Zdá se, že stylová italská značka přejde od hatchbacků a sedanů k SUV. Model Stelvio je totiž jejím nejprodávanějším vozem. Zákazníci ale touží i po menších SUV, které Alfě dosud chybí. Nové Tonale, jenž bude sdílet platformu i některé pohony s Jeepem Compass, má mezeru zaplnit. Mohlo by se veřejnosti v sériové podobě představit ještě letos.
Pokud se sázka na nový model nevyplatí, pak se Alfa Romeo může dostat do velkých problémů. Její čísla totiž konstantně klesají. Ještě v roce 2010 předpovídala, že se jí podaří do čtyř let prodat půl milionu nových aut. V roce 2014 jich ale na celém světě udala jen 64 tisíc.
Po nástupu Stelvia v roce 2016 se čísla opět zlepšila, ale jen na chvíli. Teď zase prodeje klesají. Za rok 2019 hlásí Alfa Romeo na evropském trhu jen 54 365 nových aut. A dá se předpokládat, že letošní výsledek bude i kvůli koronavirové pandemii výrazně horší.