Bugatti Chiron Super Sport spojuje techniku rekordního modelu SS 300+ s luxusním interiérem a omezovačem

08.06.2021
přidejte názor
  • Chiron Super Sport vychází z rekordní verze Super Sport 300+, která se rozjela na 490 km/h

  • Nový Super Sport si ponechává základní techniku, upravenou karoserii a motor o výkonu 1600 koní, přidává ale luxusní interiér 

  • A také omezovač rychlosti nastavený na „pouhých“ 440 km/h

  • Bugatti Chiron Super Sport stojí minimálně 3,2 milionu eur

Bugatti Chiron figuruje v prodeji už pěkných pár let. I když se to pro běžné smrtelníky může zdát neuvěřitelné, i v případě auta nabízejícího v základní verzi 1500 koní platí, že je potřeba udržovat ho v povědomí patřičně finančně zajištěné veřejnosti. K tomu slouží různé speciální edice. Těch v minulosti Bugatti představilo několik a aktuálně přichází další. Jmenuje se Chiron Super Sport.

Kromě “110 ans Bugatti” zaujala v minulosti především verze Super Sport 300+, která se rozjela na více než 300 mil v hodině. Přesně to bylo 490,48 km/h. Za tímto účelem Bugatti nasadilo upravenou karoserii a čtyřikrát přeplňovaný šestnáctiválcový motor posílený na 1600 koní. Kvůli aerodynamice byla zadní část prodloužena o 25 cm, vůz nemá ani masivní zadní křídlo a změnila se i přední část. Stejné úpravy nabízí také nově odhalený Chiron Super Sport. Jen s tím rozdílem, že stojí na jiných kolech a přináší luxusnější interiér.

Kůži zde doplňuje hliníkové a karbonové obložení. Jak výrobce uvádí v tiskové zprávě, „interiér se skvěle hodí pro vysokorychlostní kontinentální cesty“. Přestože na rychlosti atakující 500 km/h kvůli omezovači nastavenému na 440 km/h nedosáhnete, o nedostatek dynamiky se samozřejmě bát nemusíte. Super Sport akceleruje z nuly na 200 km/h za 5,8 s, rychlostí 300 km/h jede 12,1 s po startu.

Bugatti EB110 Super Sport se vrátilo na scénu jako Chiron předělaný na specialitu za 200 milionů korun
Přečtěte si také:

Bugatti EB110 Super Sport se vrátilo na scénu jako Chiron předělaný na specialitu za 200 milionů korun

Bugatti rovněž připravilo pro Super Sport speciální nastavení podvozku s tužšími pružinami. Omezovač rychlosti ale umožnil přidat na komfortu. Vůz opět jezdí na zesílených pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2, připravených pro rychlosti až 500 km/h. Tyto pláště se mimochodem ještě před montáží na vůz rentgenují, aby byly vyloučeny jakékoliv vady. Protože jde vlastně o vůz typu grand tourismo, automobilka také upravila zpřevodování. Sedmička je delší o 3,6 %, přičemž vůz řadí při plném zatížení ze šestky na sedmičku v rychlosti 403 km/h.

Bugatti Chiron Super Sport stojí 3,2 milionu eur (v přepočtu přibližně 81 milionů korun) bez DPH a dalších místních daní. První zákazníci se dočkají zkraje příštího roku. Podle některých zdrojů vznikne 60 exemplářů, oficiálně však automobilka ze skupiny Volkswagen žádný konkrétní počet neuvádí.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?