Letos je to už sedm let od chvíle, kdy Volvo začalo prodávat aktuální generaci modelu XC90, která odstartovala kompletní modelovou obměnu. Sedm let je v dnešní době celá věčnost, takže nastal nejvyšší čas na nástup další generace. Změny budou tentokrát ještě radikálnější než dříve, protože Volvo již zcela rezignovalo na spalovací motory. Chystané modely tak už budou výhradně využívat elektrický pohon. Modelovou obměnu opět odstartuje velký crossover, o kterém se dnes mluví jako o nástupci stávající XC90. Jeho podobu naznačuje nový koncept Recharge.
Volvo bohužel příliš detailních informací neuvádí. Spíše se soustředí na obecné fráze popisující nový styl designu. Ten je do velké míry ovlivněn skutečností, že také švédská automobilka má pro své nastupující modely připravenou takzvanou „skateboardovou“ platformu. Současné elektromobily Volvo vychází ze spalovacích modelů. Stejně jako třeba u MEB tedy budou v podlaze akumulátory a kompaktní elektromotory najdeme u jednotlivých náprav. Interiér má být minimalistický, samozřejmě opatřený rozměrným dotykovým displejem (15").
Není bez zajímavosti, že pro nadcházející modely bude Volvo nabízet vlastní operační systém, pojmenovaný VolvoCars.OS. Automobilka si ale nebude vyvíjet od základu zcela nový systém, její řešení představuje integraci jiných operačních systémů do jednoho celku. Konkrétně jde o systémy Android Automotive OS, QNX, AUTOSAR nebo Linux.
Vývojáři navíc budou systém dále vylepšovat a připravovat nové služby a aplikace, a to s využitím přístupu k informacím z konkrétních aut. Mělo by se tak ale dít pouze se souhlasem zákazníků. Nové modely budou rovněž těžit ze spolupráce se společnostmi Google a NVIDIA. Do budoucna se také počítá s častějšími vzdálenými aktualizacemi. První Volvo postavené na nové elektrické platformě s designem konceptu Recharge a s novým operačním systémem VolvoCars.OS bude představeno už příští rok.
Pro vzdálenější budoucnost oznámila švédská automobilka dramatické prodloužení dojezdu. Ještě v této dekádě chce nabídnout vůz s dojezdem přesahujícím 1000 km. Pomoci s vylepšením technologie lithium-iontových akumulátorů má pomoci společnost Northvolt. Každé elektrické Volvo využívající novou techniku pak nabídne i možnost využívat vůz jako zdroj elektřiny, který může napájet jiná zařízení, nebo který může třeba dodávat elektrickou energii do sítě. Některé automobilky stejnou možnost nabízí už teď, ale není to příliš obvyklé, protože se tímto využíváním elektromobilu zvyšuje počet nabíjecích cyklů a baterie se opotřebovávají, aniž by vůz jezdil.
Jak bylo už dříve oznámeno, Volvo se spalovacími motory nepočítá. Nejpozději v roce 2030 chce nabízet výhradně čistě elektrické modely.