Škoda Yeti je minulostí. Připomeňte si první škodovácké SUV v galerii

19.05.2017
1 nový názor
Autor: Redakce

[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek

  • Škoda Yeti se vyráběla v letech 2009 až 2017

  • Je to první moderní SUV mladoboleslavské automobilky

  • Do března 2017 si našlo v Evropě více než 430 000 zákazníků

  • Yetiho lze považovat za velmi úspěšný model

  • Na českém trhu jde o dlouhodobě nejprodávanější SUV

Škoda Yeti byla pro českou automobilku poměrně úspěšný model. Na trh přišla v roce 2009 a v silné konkurenci se dokázala prosadit. Z pochopitelných důvodů to bylo nejprodávanější SUV na českém trhu, ale ani v celoevropském měřítku si Yeti nevedl špatně. Do března 2017 se ho v Evropě prodalo přes 430 000 kusů. Nejúspěšnější byl rok 2015, kdy si Yeti našel v Evropě 64 348 zákazníků.

Doporučujeme: Škoda Karoq debutovala ve Stockholmu. Je to vlastně zkrácený Kodiaq

Škoda Yeti využívala koncernovou platformu PQ35, kterou má třeba také první generace Volkswagenu Tiguan. Svým způsobem byl Yeti vlastně jen předělaná Octavia Scout s kratšími převisy a světlostí 180 mm. Technika nijak nevybočovala z koncernových zvyklostí, ale pod kapotou Yetiho byly vždycky „obyčejnější“ motory. Třeba jednotka 2.0 TSI o výkonu 147 kW, kterou měl právě Tiguan, byla Yetimu zapovězena.

Hodně rozruchu vyvolal motor 1.2 TSI, který se prodával od počátku jako vstupní ve verzi s pohonem předních kol. Škoda tím trochu předběhla dobu, protože dnes jsou takto malé motory v kompaktních SUV naprosto běžné kvůli snížení tabulkových emisí (a ceny). Spořiví zákazníci si ale nestěžovali, tedy dokud jim nezačaly chrastit rozvody... Jako ojetinu si Škodu Yeti představíme brzy v samostatném článku.

Emil (neregistrovaný)
Mě osobně se Škoda Yeti velmi líbí a rozhodně bych neřekl, že je minulostí, ba právě naopak, je čím dál víc oblíbenější škodovkou. Dokonce jsem na http://kralmotoru.cz/media/skoda-yeti-1-2-tsi-recenze četl recenzi, že Škoda Yeti je neustále srovnávaná se Superbem anebo Roomsterem. Přesto se jí nedá upřít, že podvozek odkazuje především na Octavii, interiér působí pouze jednoduchým, decentním a hlavně přehledným dojmem, pro ostatní připomíná vnitřek Octavie a někdo jej může mít dokonce i za propracovanější s malou dávkou luxusu. Navíc řada řidičů vůz hodnotí, že je nad míru pohodlný nejen pro řidiče, ale i ostatní cestující a z kabiny je navíc i dobrý výhled. Body navíc má i audio s poměrně slušným zvukem. Jen je škoda, že se spotřebou to má Yeti horší než jiné modely, je to žrout.
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?