[su_label type="info"]TIP[/su_label] Galerii otevřete klepnutím na první obrázek
-
Škoda Yeti se vyráběla v letech 2009 až 2017
-
Je to první moderní SUV mladoboleslavské automobilky
-
Do března 2017 si našlo v Evropě více než 430 000 zákazníků
-
Yetiho lze považovat za velmi úspěšný model
-
Na českém trhu jde o dlouhodobě nejprodávanější SUV
Škoda Yeti byla pro českou automobilku poměrně úspěšný model. Na trh přišla v roce 2009 a v silné konkurenci se dokázala prosadit. Z pochopitelných důvodů to bylo nejprodávanější SUV na českém trhu, ale ani v celoevropském měřítku si Yeti nevedl špatně. Do března 2017 se ho v Evropě prodalo přes 430 000 kusů. Nejúspěšnější byl rok 2015, kdy si Yeti našel v Evropě 64 348 zákazníků.
Doporučujeme: Škoda Karoq debutovala ve Stockholmu. Je to vlastně zkrácený Kodiaq
Škoda Yeti využívala koncernovou platformu PQ35, kterou má třeba také první generace Volkswagenu Tiguan. Svým způsobem byl Yeti vlastně jen předělaná Octavia Scout s kratšími převisy a světlostí 180 mm. Technika nijak nevybočovala z koncernových zvyklostí, ale pod kapotou Yetiho byly vždycky „obyčejnější“ motory. Třeba jednotka 2.0 TSI o výkonu 147 kW, kterou měl právě Tiguan, byla Yetimu zapovězena.
Hodně rozruchu vyvolal motor 1.2 TSI, který se prodával od počátku jako vstupní ve verzi s pohonem předních kol. Škoda tím trochu předběhla dobu, protože dnes jsou takto malé motory v kompaktních SUV naprosto běžné kvůli snížení tabulkových emisí (a ceny). Spořiví zákazníci si ale nestěžovali, tedy dokud jim nezačaly chrastit rozvody... Jako ojetinu si Škodu Yeti představíme brzy v samostatném článku.