Zákazníci by měli mít možnost vybrat si druh pohonu, řekl šéf BMW v narážce na konkurenci

přidejte názor
Autor: BMW Group
  • Oliver Zipse nepovažuje kompletní elektrifikaci nabídky za správnou strategii

  • Pro mnoho řidičů je podle něj stále nejlepší volbou diesel

  • Auta se spalovacími motory chce BMW nabízet i po roce 2030, ovšem ne nutně v Evropě

BMW se nepřipojí k výrobcům automobilů, kteří chtějí do budoucna spoléhat výhradně na elektrický pohon. Nejnověji to potvrdil šéf mnichovské automobilky Oliver Zipse v rozhovoru pro list Passauer Neuen Presse.

Zákazníci by podle něj měli mít možnost vybrat si, jakým typem auta chtějí jezdit. „Těmi, kdo skutečně rozhodují, jsou naši zákazníci,“ řekl Zipse. „Na ty nesmíte nikdy zapomínat. Dejme tomu, že v roce 2030 bude mít polovina prodaných aut čistě elektrický pohon – jak ve svých plánech předpokládáme i my. Pokud výrobce nebude nabízet spalovací motory, přijde o podíl na trhu a vydá se cestou postupné ztráty pozic.“

„Diesel je pro mnoho lidí stále nejlepší“

Zipse připouští, že za 15 let budou existovat města, regiony i země, kde bude „transformace na elektromobilitu již dokončena“. Celosvětově tomu tak ale podle něj nebude, proto považuje zachování pestrosti pohonů za významné. Příliš nesouzní ani s rychlým odklonem od vznětových motorů.

„Ročně stále dodáme zhruba půl milionu dieselů, protože pro řadu zákazníků jsou pořád nejlepším řešením – a to i z pohledu CO2,“ zdůrazňuje šéf BMW. „Moderní diesel je ke klimatu šetrnější než elektromobil poháněný elektřinou z uhlí.“

Tento postoj ostře kontrastuje s přístupem značky Audi, která je pro BMW přímou konkurencí. A vlastně jedinou skutečně „domácí”. Sídlo má totiž také v Bavorsku, Ingolstadt je od Mnichova vzdálený pouhých sedmdesát kilometrů. Celá skupina Volkswagen, do níž Audi patří, oznámila záměr vyřadit do roku 2030 spalovací motory z nabídky zcela a list Sueddeutsche Zeitung přinesl minulý týden zprávu, že Audi přestane uvádět nové modely poháněné spalovacím motorem již od roku 2026. (Což ale automaticky neznamená, že ke stejnému datu přestane také nabízet ty stávající, jak bylo na mnoha místech mylně uvedeno.)

Plán úplné elektrifikace osobních vozů oznámily v uplynulých měsících rovněž Jaguar, evropská část skupiny Ford nebo Volvo.

Zipse nicméně popřel, že by se BMW stavělo k elektrifikaci vlažně. Zdůraznil, že firma je největším výrobcem plug-in hybridů na světě, a relativně pozdní nástup elektrických modelů nové generace vysvětluje jako cílenou strategii: „Pro vnější svět to mohlo vypadat, že v elektromobilitě zpomalujeme, ale opak je pravdou. Proto nyní, kdy je trh připraven, přichází skutečná plejáda elektrických vozů BMW.“

BMW naplno vstupuje do elektrického věku. Na trh přichází iX, i4 i první elektrické „emko“ s parametry převyšujícími M3 Competition
Přečtěte si také:

BMW naplno vstupuje do elektrického věku. Na trh přichází iX, i4 i první elektrické „emko“ s parametry převyšujícími M3 Competition

Překážkou rychlejšího rozmachu elektromobility v Evropě podle něj nejsou výrobci automobilů, ale infrastruktura. „Jsme ve stavu, kdy si v Evropě nastavujeme přísné cíle CO2, ale bez odpovídajících podmínek. Řeknu to jasně: úzkým hrdlem nejsou výrobci aut – zejména ti evropští se v nabídce e-modelů předhánějí. Ale pokud jde o nabíjecí infrastrukturu, můžete nakreslit čáru od severovýchodu po jihozápad kontinentu, a zejména pod touto čarou se nabíjecí infrastruktura zdaleka nerozvíjí tak rychle, jak by bylo potřeba, abychom plnili náročné cíle CO2 a drželi krok s rostoucí nabídkou elektromobilů.“

Celý rozhovor je na webu Passauer Neuen Presse přístupný bezplatně, vyžadována je pouze registrace.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?