Volkswagen ID.3: Oficiální vstup VW do éry elektromobility má pohon zadních kol a ujede až 550 km

přidejte názor
  • Volkswagen oficiálně odhalil svůj první elektromobil postavený na platformě MEB 

  • Model ID.3 se na úvod nabízí v prostřední variantě s bateriemi o kapacitě 58 kWh. Tahle verze ujede dle WLTP až 420 km

  • Později dorazí cenově dostupnější varianta a také naopak lepší provedení. To nabídne 77 kWh a dojezd až 550 km

  • Majitelé edice 1ST dostanou zdarma možnost dobít v rámci programu We Charge až 2000 kWh

  • Volkswagen ID.3 má elektromotor o výkonu 150 kW umístěný u zadní nápravy. Je to tedy zadokolka 

  • První zákaznická auta budou předána v polovině příštího roku 

Z Frankfurtského autosalonu se sice mnoho značek odhlásilo, nicméně pro ty německé jde o důležitou akci. Zejména pak pro Volkswagen. Právě zde totiž oficiálně startuje vstup německého koncernu do éry elektromobility. Veřejnost si tu bude moci vůbec poprvé prohlédnout sériovou verzi elektromobilu ID.3, který byl odhalen v rámci tradičního koncernového večírku v předvečer autosalonu. Na co se tedy můžeme těšit?

Volkswagen ID.3, jak už určitě víte, stojí na platformě MEB, kterou si německý koncern vyvinul právě jako základ pro obrovské množství budoucích elektricky poháněných vozů. V případě tohoto hatchbacku budou k dispozici tři různé varianty baterií, kdy ty základní nabídnou kapacitu 45 kWh, prostřední 58 kWh a vrcholem bude kapacita 77 kWh.

Podle konkrétní volby se pak liší dojezd (330, 420 a 550 km dle WLTP), ale rovněž možnosti dobíjení. U základní varianty lze využít maximálně 50 kW, u prostřední 100 kW (tato možnost je u základní verze dostupná za příplatek) a nejvyšší specifikace bude moci využít výkon až 125 kW. Už při dobíjení ze 100kW nabíjecí stanice vám bude stačit 30 minut pro získání energie potřebné k ujetí 290 km.

Stejný motor, pro začátek výhradně 58 kWh

Sluší se doplnit, že Volkswagen nejprve nabídne edici 1ST a ta je vybavena právě prostřední variantou akumulátorů. Motor samotný ale mají všechny tři připravené verze stejný. Jde o synchronní elektromotor s permanentními magnety uložený spolu s jednostupňovou převodovkou u zadní nápravy. Ano, Volkswagen ID.3 je tak fakticky zadokolka. Výkon elektromotoru je 150 kW (204 k) a vrchol točivého momentu činí 310 Nm. Nejvyšší rychlost je omezena na 160 km/h. Podobné parametry nabízí například výkonnější verze Hyundai Kona Electric.

https://autobible.euro.cz/videodojmy-hyundai-kona-electric-a-kolobezka-seat-exs-kickscooter/

Pokud jde o vnější rozměry, Volkswagen říká, že se jedná o vůz velikosti Golfu. Na délku měří ID.3 4261 mm, široké je 1809 mm a vysoké 1552 mm. Rozvor náprav má hodnotu 2765 mm a hmotnost je zhruba 1,7 tuny. Zjednodušeně řečeno, ID.3 je stejně dlouhé jako dosluhující Golf, je ale také širší, vyšší, má výrazně delší rozvor a je logicky mnohem těžší.

Právě větší rozvor kombinovaný s kompaktní stavbou elektrického pohonu má přinést velmi prostorný interiér. Uvidíme, až se přesvědčíme na vlastní kůži. Pokud jde o zavazadelník, ten zas až tak objemný není. Nabízí 385 litrů. O přítomnosti druhého prostoru vpředu tisková zpráva nehovoří. Něco ale můžete odložit na nosič umístěný na „tažném zařízení“. Jeho zatížení je ale maximálně 75 kg, takže je určeno třeba pro jízdní kola. S taháním přívěsů se nepočítá.

Interiér má být vzdušný a samozřejmě zde nechybí dva displeje. Kromě digitálního přístrojového štítu najdete nový desetipalcový displej také uprostřed palubní desky. S autem je ale možné komunikovat také hlasově prostřednictvím pokynu „Hallo ID“.

Volkswagen ID.3 1ST ve třech výbavách 

Úvodní verze 1ST je nabízena ve třech výbavách. Ta základní zahrnuje navigační systém, přijímač digitálního rozhlasového vysílání DAB+, vyhřívání sedadel a volantu, loketní opěrky vpředu a 18“ kola z lehké slitiny. Prostřední Plus přidá zadní kameru, adaptivní tempomat, bezklíčkové odemykání, devatenáctipalcová kola a přední i zadní světla Matrix LED. 

https://autobible.euro.cz/audi-e-tron-jaguar-i-pace-podrobny-srovnavaci-test-2/

Vrcholem je výbava Max, která obsahuje také head-up displej, lepší audiosystém, dvacetipalcové disky, panoramatické střešní okno, asistent pro jízdu v pruzích, komfortnější sedadla nebo indukční dobíjení telefonů. Nejdostupnější provedení Volkswagenu ID.3 se vejde pod hranici 30 tisíc eur. Na zahájení prodeje této verze si ale ještě musíme počkat. První zákazníci (už teď eviduje Volkswagen přes 30 000 zájemců) dostanou nový německý elektromobil v edici 1ST zhruba v polovině příštího roku.

Mimochodem, součástí nákupu Volkswagenu ID.3 v této úvodní edici je i možnost odebrat z dobíjecích stanic zařazených do programu We Charge až 2000 kWh, a to po dobu jednoho roku od registrace vozu. V Evropě tak budou zákazníci moci bezplatně dobíjet z více než 100 tisíc stanic, mezi které patří i stanice Ionity.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?